”Modernisti monitoimitilassa”, Plaza Business Park, Halo, Vantaa

Autojen maahantuojana tunnettu Oy Ford Ab hurautti tammikuun 2014 alussa uusiin toimitiloihin. Moderni kokonaisuus on täyttänyt kaikki toiveet ja odotukset.

Kello on kaksi ja iltapäiväkahvin aika. Uudenraikkaissa tiloissa väki hakeutuu iloisesti taukotilaan, jonka seinällä komeilee suurin kirjaimin sana: relax. Nyt ollaan oikeassa paikassa.

Täällä rentoudutaan, kahvitellaan ja rupatellaan. Tila on erittäin pidetty ja kiitelty sekä yhteisöllisyyttä ja me-henkeä vahvistava, henkilöstöjohtaja Ritva Vuorela hymyilee.

Uusi brändi-ilme esiin

Syitä muuttoon oli monia. Vuokrasopimus Helsingin Malmilla oli päättymässä ja vanhat tilat rapistuneet. Eri tiloissa aiemmin toiminut rahoitusyhtiö haluttiin saman katon alle. Kun samaan ajankohtaan osui brändi-ilmeen uudistaminen, uusi alkoi vetää puoleensa.

”Aloitimme sijainnin kartoituksella ja tarkastelemalla, missä työntekijämme asuvat. Etsimme toimivia liikenneyhteyksiä, sillä meillä käy paljon vieraita eri puolilta Suomea, mutta myös maailmalta”, Vuorela kertoo.

Plaza Business Parkin Halossa toiveet ja mahdollisuudet kohtasivat. Neliöitä on edelliseen verrattuna liki puolet vähemmän, mutta uudet tilat toimivat Vuorelan mukaan aiempia paremmin ilman turhia hukkaneliöitä.

Tilat suunniteltiin hyvässä yhteistyössä henkilökunnan, NCC:n ja toimitilapalvelujen tuottamiseen erikoistuneen Pearcon kanssa. Vuorela puhuu kiitettävästä kolmikantadialogista.

Huolettoman helppoa

Business Parkin toimivuus innostaa. Kun kaikki palvelut ovat joustavasti saatavissa, resursseja jää enemmän muuhun eikä kenenkään tarvitse kantaa huolta esimerkiksi parkkipaikkojen riittävyydestä tai ruokailun järjestämisestä. ”Erittäin huoletonta”, Vuorela tiivistää.

Innostavia asioita ovat myös tilojen monimuotoisuus. Uudet reilun 1115 neliön monitoimitilat kahdessa kerroksessa tarjoavat vaihtelevia työskentely-ympäristöjä niin yksin kuin tiimeissä työskentelyyn. Tilaa on sekä kohtaamisille että hiljentymiseen.

”Kaikki ovat olleet tyytyväisiä, mikä on luonnollisesti tärkeää työilmapiirin kannalta. Kiitosta on tullut myös jälleenmyyjiltämme, koska tänne on helppo tulla mistä päin Suomea tahansa. Ja mikä parasta, yhtenäinen ilme luo yhtenäistä brändiä”, Vuorela iloitsee.