Varma osti NCC:ltä kaksi vastavalmistunutta toimistotaloa Leppävaarasta

Työeläkeyhtiö Varma on ostanut NCC:n kehittämän OOPS-toimitilakohteen A- ja B-talot Espoon Leppävaarassa. Kohde tavoittelee BREEAM Excellent -ympäristösertifikaattia.

Varma osti OOPS’in A- ja B-toimistotalot NCC:ltä syyskuun lopussa (kaupasta tiedotettu 28.8.2019). Varman omistamissa A- ja B-rakennuksissa on toimitilaa yhteensä n. 18 000 m2, ja kauppaan kuuluu myös osa 379 pysäköintipaikkaa käsittävästä pysäköintitalosta. Toimistotilojen lisäksi taloista löytyy liiketiloja sekä ravintola.

- Nyt hankittu kohde on loistava lisä Varman kiinteistösalkkuun. Kohde sijaitsee yhdellä pääkaupunkiseudun vetovoimaisimmista työpaikka-alueista. Sijainti tarjoaa hyvät palvelut ja kulkuyhteydet, jotka paranevat entisestään, kun Raide-Jokeri avataan, sanoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio.

Vastavalmistuneet toimistotalot otettiin käyttöön Espoon Leppävaarassa syyskuun alussa. Talot sijaitsevat Leppävaaran Hatsinanpuistossa Monikonpuron ja toimivien liikenneyhteyksien äärellä Kehä I:n, pääjunaradan ja tulevan Raide-Jokerin risteyksessä.

Vuokralaiseksi toimitaloihin on tulossa ohjelmistotalo Trimble, jonka uusi pääkonttori on toteutettu tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Uusien vuokralaisten joukossa on myös useita terveysalan yrityksiä ja ohjelmistoalan yritys. Lounastarjoilusta ja kahvi- ja ravintolapalveluista vastaa Juvenes Oy.

- Modernit toimistotilat erinomaisella sijainnilla ovat kiinnostaneet laajasti erilaisia kansainvälisiä yrityksiä. Jatkamme OOPS'in seuraavien vaiheiden kehittämistä. Tavoitteena on lisätä alueen viihtyisyyttä ja elinvoimaa entisestään, kertoo NCC:n projektijohtaja Pirkka Pikkarainen.

Toimistotaloissa hyödynnetään mm. aurinkovoimaa

OOPS-toimistotalojen suunnittelussa on huomioitu kestävä kehitys, joka on myös Varmalle tärkeää.

- Taloissa hyödynnetään aurinkovoimaa, kiinnitetään huomio energiatehokkuuteen, valaistus säätyy päivänvalon mukaan, sähköautoille on latauspaikkoja ja kohteessa on käytetty ympäristöystävällisiä, aikaa kestäviä ja kierrätettäviä materiaaleja, Sari Raunio sanoo.

Pirkka Pikkaraisen mukaan kohde tavoittelee erinomaista ympäristöluokitusta eli BREEAM Excellent -ympäristösertifikaattia.

Pirkka Pikkarainen, projektijohtaja, NCC, puh. 050 433 1300, pirkka.pikkarainen@ncc.fi
Sari Raunio, kiinteistökehitysjohtaja, puh. 050 526 6886, sari.raunio@varma.fi
Laura Saraste-Mäkinen, mediasuhteet, NCC, 0400 764 148, laura.saraste-makinen@ncc.fi

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Toimialaamme ovat kiinteistökehitys, rakennus- ja infrastruktuurihankkeet sekä asfaltin ja kiviainesten tuotanto. Vuonna 2020 NCC:n liikevaihto oli noin 5,1 miljardia euroa ja työntekijöitä oli 14 500. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.