NCC vuokraa Espoon Hatsinanpuistossa 10 000 m2:n toimitilat ja myy noin 80 miljoonan euron kohteen Varmalle

NCC on solminut pitkän vuokrasopimuksen Trimble Solutions Corporationin kanssa 10 000 m2:n toimitiloista Espoon Hatsinanpuistoon rakennettavasta uudiskohteesta. NCC on myös allekirjoittanut Eläkeyhtiö Varman kanssa kohteen myyntiä koskevan sopimuksen.

NCC osallistuu aktiivisesti kiinteistökehittämiseen Hatsinanpuiston alueella, jonne rakennetaan lähes 100 000 neliömetrin edestä toimi- ja liiketilaa, hotelleja ja asuntoja.

- Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten me olemme mukana kehittämässä Espoon ja koko pääkaupunkiseudun toimitilamarkkinaa. Olen iloinen, että meillä on Trimble vakituisena vuokralaisenamme ja että Varmalla on kunnianhimoa sitoutua pitkän aikavälin kiinteistöomistukseen Hatsinanpuistossa, jonka kehittämistä aiomme jatkaa aktiivisesti, sanoo NCC Property Developmentin maajohtaja Petri Bergström.

NCC:n hankkeeseen sisältyy alueen ensimmäinen rakennusvaihe, joka käsittää noin 18 500 neliömetriä vuokrattavia toimitiloja sekä noin 380 autopaikkaa erillisestä pysäköintihallista. Pitkäaikaisen vuokrasopimuksen allekirjoittanut Trimble Solutions Corporation on kansainvälinen ohjelmistoyhtiö, joka kehittää digitaalisia tietomalleja rakennus- ja energia-alan tarpeisiin sekä julkisen sektorin yrityksille. Trimblen 10 300 neliömetrin suuruiset toimitilat on suunniteltu otettaviksi käyttöön vuonna 2021.

- Olemme innoissamme saadessamme toteuttaa hankkeen yhdessä NCC:n kaltaisen kumppanin kanssa, joka on halukas hyödyntämään nykyaikaisia digitaalisia työkaluja. Tämä on luonnollisesti hieno tilaisuus – näyteikkunamme maailmalle ja mahdollisuutemme todistaa Trimblen ohjelmisto- ja laitteistotuotteiden toimivuus käytännössä, sanoo toimitusjohtaja Timo Keinänen Trimbleltä.

NCC on myös allekirjoittanut sopimuksen kohteen ja siihen liittyvän pysäköintitalon myynnistä Varmalle.

- Varma omistaa jo nyt viereisen Panorama Tower -nimisen tornitalon Leppävaaran aseman tuntumasta. Tämä investointi vahvistaa suuresti asemaamme alueella. Sijainti tarjoaa erinomaiset lähipalvelut, ja julkiset kulkuyhteydet paranevat entisestään Raide-Jokerin valmistuttua, sanoo Varman kiinteistöjohtaja Ilkka Tomperi.

Kohteen myynti Varmalle toteutetaan osakekauppana. Myynnillä odotetaan olevan positiivinen vaikutus NCC Property Developmentin kolmannen vuosineljänneksen tulokseen vuonna 2021. Kaupan lopullinen arvo määräytyy sovittujen kriteerien mukaisesti, kun kohde valmistuu ja sen arvioidaan olevan noin 80 MEUR.

Kohteen vuokrausaste on tällä hetkellä noin 56 prosenttia vuokrattavasta kokonaispinta-alasta. Rakentaminen käynnistyy syksyn aikana.

Suunnitelmissa on hakea kohteelle BREEAM-ympäristöluokituksen mukainen Excellent-sertifikaatti. NCC:n tavoitteena on minimoida ympäristövaikutukset sekä tuottaa lisäarvoa asiakkaille ja yhteiskunnalle kehittämällä ympäristösertifioituja rakennuksia, viihtyisiä työpaikkoja ja osallistavia kaupunkiympäristöjä.

Petri Bergström, maajohtaja, NCC Property Development, puh. 050 331 4602, petri.bergstrom@ncc.fi
Pirkka Pikkarainen, projektipäällikkö, NCC Property Development, puh. 050 433 1300, pirkka.pikkarainen@ncc.fi
Satu Holm-Jumppanen, mediasuhteet, NCC, puh. 050 305 4718, satu.holm-jumppanen@ncc.fi

www.ncc.fi/hatsina

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.