Liikennejärjestelyihin muutoksia Ruoholahdessa

NCC käynnistää valmistelevat rakennustyöt Ruoholahdessa Rumbanaukiolle suunnitellun We Land -talon tontilla. Työmaa aidataan ja työt aiheuttavat muutoksia alueen kulkuväyliin 31.8.2020 lähtien.

- Ydinkeskustassa rakentaminen edellyttää aina huolellista suunnittelua ympäristön turvallisuuden, poikkeavien liikennejärjestelyjen sujuvuuden sekä melunhallinnan varmistamiseksi. Pyrimme tekemään kaikkemme, jotta työmaa aiheuttaisi mahdollisimman vähän häiriötä alueella toimivien ja asuvien ihmisten arkeen, sanoo NCC:n projektijohtaja Timo Henno.

Rakentamisen valmistelevat työt tontilla aloitetaan kuluvalla viikolla Rumba-veistoksen siirrolla välivarastoon rakennustöiden ajaksi. Työmaan aitaustyöt alkavat 31.8.

Ajoväyliin tulee seuraavia muutoksia:

Kevyt liikenne ja ajoneuvot

• Kevyen liikenteen väylä poistuu Porkkalankadun eteläpuolelta työmaan kohdalla. Jalankulkijat ja pyöräilijät ohjataan korvaaville reiteille.
  • Ajoneuvoliikenteelle jää yksi kaista Porkkalankadulle keskustan suuntaan työmaan kohdalla.

Julkinen liikenne

• Työmaan kohdalla Porkkalankadulla oleva bussipysäkki siirtyy n. 100 m keskustan suuntaan.

Työmaaliikenne

• Työmaasta aiheutuva rekka- ja muu liikenne kulkee pääosin Porkkalankatua pitkin, mutta myös Itämerenkadun kautta.

Työmaan etenemisestä kerrotaan säännöllisesti sivulla www.ncc.fi/projektit/weland, jolla voi myös tilata viikkotiedotteen omaan sähköpostiin.

Liitteenä piirustus kevyen liikenteen järjestelyistä.

We Land lukuina
We Land, Itämerenkatu 25, 00180 Helsinki
- Arkkitehti: JKMM Arkkitehdit
- Työpaikkoja 2500
- Kerrosala 23000 m2
- Pyöräpaikkoja 450, osa ladattavia
- Autopaikkoja 190, kaikki ladattavia, vuorottaispysäköinti
- Tavoitteena kansainvälisesti poikkeuksellinen BREEAM Outstanding (korkein) -luokitus. BREEAM sertifioinnissa arvioidaan kiinteistöjen ekologista, sosiaalista ja taloudellista vastuullisuutta.
- Valmistuminen 2023

Timo Henno, projektijohtaja, NCC Property Development, p. 050 388 3085, timo.henno@ncc.fi

Reijo Vuorio, yksikönjohtaja, NCC, Building Suomi, p. 050 357 3550, reijo.vuorio@ncc.fi

Satu Holm-Jumppanen, mediasuhteet, NCC, p. 050 305 4718, satu.holm-jumppanen@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2019 oli noin 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 15 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.