NCC myy Keilaniemi Next -toimistotalon Warburg-HIH Investille

NCC on myynyt Next-toimistotalon saksalaiselle Warburg-HIH Invest Real Estatelle (Warburg-HIH Invest). Espoon Keilaniemessä sijaitsevasta toimitilasta tulee Fiskars Groupin pääkonttori sen valmistuttua loppuvuodesta 2021.

- Olemme työskennelleet tiiviisti kaikkien hankkeeseen osallistuneiden kumppaniemme kanssa luodaksemme Keilaniemi Nextistä modernin ja kestävää kehitystä edistävän työskentely-ympäristön. On hienoa, että Warburg-HIH Invest on tehnyt paluun Suomen kiinteistömarkkinaan ja valitsi Nextin ensimmäiseksi sijoituskohteekseen. Odotamme innolla tulevaa yhteistyötä heidän kanssaan, NCC Property Developmentin maajohtaja Petri Bergström sanoo.

- Valitsimme tämän kohteen sen sijainnin vuoksi, missä toimii useita merkittäviä suomalaisia yhtiöitä.  Alueelle luotu tulevaisuuden visio työskentelyn, asumisen ja elämisen ympäristönä on jo näkyvissä. Lisäksi Fiskars Group on aidosti globaali toimija, jolla on vahva brändi ja tuotevalikoima. NCC:ltä löytyy osaamista ja resursseja toteuttaa hanke aikataulussa ja budjetissa huolimatta haastavasta globaalista tilanteesta. Olemme erittäin tyytyväisiä tähän kauppaan ja suunnittelemme kasvattavamme portfoliotamme Pohjoismaissa, kertoo Matthias Brodesser, Head of Transaction Management International, Warburg-HIH Invest.

Keilaniemi Nextin suunnittelun lähtökohtana on ollut luoda inspiroiva ja uniikki toimitila, joka toimii arkkitehtonisena maamerkkinä Keilaniemeen Kehä I:ltä saavuttaessa. Toimitilasta tulee Fiskars Groupin pääkonttori sen valmistuttua loppuvuodesta 2021.

Kauppa toteutetaan yritysmyyntinä ja sen odotetaan vaikuttavan positiivisesti NCC Property Development -liiketoiminta-alueen tulokseen vuoden 2021 neljännellä kvartaalilla. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

Keilaniemi Next toteutetaan kestävän kehityksen mukaisesti, tavoitteena kansainvälisen BREEAM-ympäristöluokituksen Excellent-taso. Rakennukselle lasketaan hiilijalanjälki ja suunnittelussa on kiinnitetty huomiota muun muassa tilojen muuntojoustavuuteen, käyttäjien hyvinvointiin, materiaali- ja energiatehokkuuteen sekä ilmastonmuutoksesta rakennettuun ympäristöön tuleviin vaikutuksiin.

Keilaniemi Next numeroina:

• Toimitila: noin 10 000 kem2, 9 kerrosta
  • Valmistuminen: 12/2021
  • Tavoitteena BREEAM Excellent. BREEAM on kansainvälisesti suosituin rakentamisen ympäristöluokitusjärjestelmä, jonka avulla arvioidaan kiinteistöjen ekologista, sosiaalista ja taloudellista vastuullisuutta.
  • Arkkitehti: Antti-Matti Siikala ja Riku Huopaniemi, Arkkitehtitoimisto SARC

www.ncc.fi/projektit/keilaniemi-next-espoo/

Petri Bergström, maajohtaja, NCC Property Development, puh. 050 331 4602, petri.bergstrom@ncc.fi

Satu Holm-Jumppanen, mediasuhteet, NCC, puh. 050 305 4718, satu.holm-jumppanen@ncc.fi

Haastattelupyynnöt, Warburg-HIH Invest: Sandra Quellhorst, squellhorst@hih.de, +49 (40) 3282 3393

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2019 oli noin 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 15 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.