
Ajotien pitää kestää kulutusta ja liikennettä painumatta. Se rakennetaan pihalle kuten tavallinen tie.
Ohjeellinen kuva - NCC ei vastaa kuvassa esitetystä rakennetyypistä.
Eri materiaaleista rakennetut kerrokset: suodatin-, jakava-, kantava- ja kulutuskerros jakavat yhdessä painon siten, että ajotie ei painu tai vaurioidu.
Ajotietä rakentaessa pitää miettiä, millaiseksi sen lopullisen pinnan haluaa. Tuleeko pintaan asfaltti vai pihasoraa? Asfaltilla päällystetty tie on kestävämpi ja helpompi huoltaa, mutta kertainvestointina kalliimpi. Soratie sopii vähäliikenteiselle ajotielle. Tien päällyste kannattaakin valita liikennemäärän ja kuormituksen perusteella. Ajotien pohja tehdään viimeistellystä pinnasta riippumatta aina samalla tavalla. Näiden avulla rakennat pohjan ja näet esimerkkejä materiaalivaihtoehdoista.
Pituus x leveys = m2
m2 x paksuus = m3
m3 x materiaalin paino/m3 = materiaalin määrä tonneina
Tilavuuspainot voivat vaihdella eri toimituspaikkojen välillä. Asiantuntijamme auttavat materiaalien valinnassa ja määrien laskemisessa.
Maansiirtotyöt voi tilata useilta yrityksiltä, mikä säästää aikaa ja takaa asiantuntevan toiminnan.
Monet toimipaikkamme ottavat vastaan kaivuumassoja. Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä toimipaikkaan.
Helpota työtäsi ja pyydä kuljettajaa vetämään kiviaines matoksi.
Muista, että kaadon talolta tai autotallista pitää olla vähintään 5 prosenttia, jotta vesi valuu pois kunnolla.
Materiaaliemme koko ilmoitetaan useimmiten millimetreinä. Tämä tarkoittaa, että esimerkiksi sepelissä 6/16 suurin osa rakeista on kooltaan 6–16 mm.