NCC remontoi suun terveydenhuollon ja hammaslääketieteen tiloja Meilahden sairaala-alueelle

NCC on valittu korjausrakentajaksi remontoimaan Meilahden sairaala-alueelle suun terveydenhuollon ja hammaslääketieteen tiloja. Asiakas on Erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistöt ja sopimuksen arvo on noin 30 MEUR.

– Rakennus saa nyt lisää elinaikaa ja uuden käyttötarkoituksen peruskorjauksen myötä. Remontoimme samaisen Haartmaninkadulla sijaitsevan rakennuksen 2000-luvun alussa, joten senkin vuoksi on hienoa päästä jatkamaan työtä kohteessa, sanoo NCC:n toimialajohtaja Vesa Ahlroos.

Rakennuksen vanhaan osaan tehdään laajat rakenteelliset peruskorjaustyöt, talotekniikka uusitaan täysin ja iv-konehuoneet katolla rakennetaan käytännössä uudelleen. Myös rakennuksen uudemman osan kellaritiloja muutetaan uuteen käyttöön. Tilat valmistuvat alkusyksyllä 2020.

– Lähtökohtanamme on pitkäaikainen kiinteistöjen omistus, jolloin voimme tarjota vuokralaisasiakkaillemme pysyvää ja kestävää yhteistoimintaa terveellisissä, turvallisissa ja toimivissa tiloissa. Yhdessä vuokralaisten ja NCC:n kanssa pääsemme nyt toteuttamaan tätä tavoitetta Haartmaninkatu 1:ssä, sanoo Erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistöjen sijoitusjohtaja Jennifer Eloheimo.

Päävuokralainen kohteessa on HUS, mutta rakennus kerää useita alan toimintoja saman katon alle. Uusissa tiloissa ne ovat kätevästi lähellä myös muita Meilahdessa sijaitsevia sairaaloita ja toimintoja.

NCC on aiemmin tehnyt Meilahden alueella Haartman-instituutin remontin sekä rakentanut Kolmiosairaalan ja Työterveyslaitoksen uudisrakennuksen.

Vesa Ahlroos, toimialajohtaja, NCC, puh. 050 366 6669, vesa.ahlroos@ncc.fi
Jennifer Eloheimo, sijoitusjohtaja eQ Hoivakiinteistöt, puh. 050 547 3660, jennifer.eloheimo@eq.fi
Laura Saraste-Mäkinen, viestintäjohtaja, NCC, puh. 0400 764 148, laura.saraste-makinen@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.