NCC rakentaa kaksi Terve talo -konseptin asuinkerrostaloa Jyväskylään

NCC on allekirjoittanut sopimukset Jyväskylän Vuokra-asunnot Oy:n (JVA) kanssa kahden asuinkerrostalon sekä pysäköintirakennuksen ja pihan rakentamisesta Jyväskylään. Sopimuksien arvo on yhteensä n. 9,5 MEUR.

NCC toimii urakoitsijana JVA:n Pellonreunan uudisrakentamishankkeen E- ja F-rakennuksien rakentamisessa. Rakennukset sisältävät 7 asuinkerrosta, kellarikerroksen sekä ullakkotilat, jossa sijaitsevat kerhotilat ja IV-konehuoneet. Rakennuksissa on yhteensä 89 asuntoa.

– Toisen talon katolle rakennettava aurinkovoimala on yksi kohteen erityispiirre, jonka avulla pyritään vastaamaan kestävän kehityksen haasteisiin, kertoo JVA:n toimitusjohtaja Timo Hyttinen.

Sopimus sisältää myös pysäköintirakennuksen ja pihojen rakentamisen. Pysäköintirakennukseen tulee 2 pysäköintitasoa, joista ensimmäinen taso sijaitsee rakennuksen sisällä ja toinen kannen päällä.

Hankkeessa noudatetaan Terve talo -toimintamallia, jossa panostetaan kosteuden- ja puhtaudenhallintaan kaikissa rakentamisen vaiheissa.

– Pellonreunan vuokrataloista rakentuu alueella tyylikäs kokonaisuus. Rakentamalla terve talo -konseptin mukaisesti varmistetaan osaltaan se, että asukkaat pääsevät muuttamaan turvallisiin ja terveellisiin tiloihin, sanoo NCC:n työpäällikkö Ville Kupiainen.

Rakentaminen aloitetaan lokakuussa 2018 ja hanke valmistuu kokonaisuudessa helmikuussa 2020.

Ville Kupiainen, työpäällikkö, NCC, p. 050 340 6318, ville.kupiainen@ncc.fi
Timo Hyttinen, toimitusjohtaja, JVA, p. 014 266 7073, timo.hyttinen@jkl.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.