Chydenia-talo uudistetaan Helsingin aikuisopiston käyttöön

NCC uudistaa Runeberginkadulla sijaitsevan vanhan Kauppakorkeakoulun rahoituslaitoksen rakennuksen eli Chydenian. Erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistöjen kanssa tehty sopimus on arvoltaan noin 13 miljoonaa euroa. Rakennus peruskorjataan Helsingin aikuisopiston käyttöön.

– Chydenian kaunis punatiilinen rakennus kuuluu olennaisesti Töölön ja Runeberginkadun maisemaan. Hienoa, että vanha rakennus saa uuden elämän ja säilyy kaiken lisäksi opetuskäytössä, sanoo NCC:n toimialajohtaja Vesa Ahlroos.

Kauppakorkean rahoituslaitoksen talo eli Chydenia rakennettiin alun perin Töölön tyttönormaalilyseoksi vuonna 1923. Kauppakorkeakoulun käyttöön rakennus siirtyi 1960-luvun lopussa.

Peruskorjauksessa rakennuksen sisäpuoliset osat menevät käytännössä uusiksi, mutta julkisivu ja vesikatto säilyvät ennallaan. Työt aloitetaan maalis-huhtikuussa ja uudet tilat valmistuvat toukokuun 2020 loppuun mennessä.

– Olemme iloisia siitä, että Helsingin aikuisopiston ja sen opiskelijoiden tullessa kohteeseen käyttäjiksi rakennuksen perinteinen käyttötarkoitus opetuskiinteistönä jatkuu ja luotamme siihen, että NCC:n avulla voimme tarjota heille modernit, turvalliset ja terveelliset toimitilat, sanoo Erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistöjen sijoitusjohtaja Jennifer Eloheimo.

Vesa Ahlroos, toimialajohtaja, NCC, puh. 050 366 6669, vesa.ahlroos@ncc.fi
Jennifer Eloheimo, sijoitusjohtaja eQ Hoivakiinteistöt, puh. 050 547 3660, jennifer.eloheimo@eq.fi
Satu Holm-Jumppanen, mediasuhteet, NCC, puh. 050 305 4718, satu.holm-jumppanen@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 300.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.