NCC käynnistää Fredriksbergin seuraavien vaiheiden rakentamisen Helsingissä

NCC käynnistää Fredriksbergin toimistokokonaisuuden kahden seuraavan vaiheen rakentamisen Helsingin Vallilassa. Uutta vuokrattavaa toimitilaa tulee noin 11 000 m² ja rakennus valmistuu toukokuussa 2020.

– Fredriksbergin kaltaiselle työympäristölle on Helsingissä kova kysyntä. A-vaiheen menestys kannustaa meitä käynnistämään kerralla kaksi seuraavaa vaihetta. Yhteisöllinen, uudenlainen tapa tehdä töitä yhdistettynä ensiluokkaisiin palveluihin sekä moderniin ja inspiroivaan designiin houkuttelevat yrityksiä Vallilaan, kertoo hankekehityspäällikkö Yirui Jiang NCC:stä.

Nyt käynnistyvät B- ja C-vaiheet käsittävät noin 700 uutta työpistettä ja vuokrattavaa toimitilaa kuudessa kerroksessa. Rakennukseen on tulossa toimistotilojen lisäksi liiketilaa ravintoloille ja kahviloille sekä erikoisuutena ylimpään kerrokseen upeat edustus- ja terassitilat. Tämä vaihe tuo myös uuden kulkureitin Sturenkadulta Konepajankujalle ja yhteyden Bruno Granholmin aukiolle.

NCC:n kehittämä uniikki toimistokohde Fredriksberg sijaitsee omaleimaisella ja kehittyvällä Vallilan Konepajan alueella. Fredriksbergin A-talo valmistui tämän vuoden keväällä ja sen toimitilat on lähes täyteen vuokrattu. Fredriksbergin kokonaislaajuus on noin 31 000 kerrosneliömetriä.

Fredriksberg toteutetaan kestävän kehityksen periaatteita noudattaen BREEAM-ympäristöjärjestelmän mukaisesti, tavoitteena Excellent-taso. NCC pyrkii minimoimaan ympäristövaikutukset ja lisäämään arvoa sekä asiakkaille että yhteiskunnalle ympäristösertifioiduilla rakennuksilla, houkuttelevilla työpaikoilla ja osallistavilla kaupunkiympäristöillä.

fredriksberg.fi

Petri Bergström, maajohtaja, NCC Property Development Oy, p. 050 331 4602, petri.bergstrom@ncc.fi
Yirui Jiang, hankekehityspäällikkö, NCC Property Development Oy, p. 050 492 3018, yirui.jiang@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.