NCC:n työkykypäällikkö Taina Tuhkanen valittu Vuoden Työterveyshoitajaksi

NCC:n työkykypäällikkönä työskentelevä Taina Tuhkanen on valittu Vuoden Työterveyshoitajaksi. Valinnan teki Suomen Työterveyshoitajaliitto. Taina Tuhkanen on ensimmäinen Vuoden Työterveyshoitaja, joka työskentelee yrityksessä työterveyden ja työkyvyn asiantuntijana.

Työterveyshoitajaliitto valitsee vuosittain Vuoden Työterveyshoitajan, joka on aktiivinen ja kehitysmyönteinen oman ammattinsa edustaja, joka toimii aktiivisessa roolissa työyhteisössään. Taina Tuhkanen on ensimmäinen Vuoden Työterveyshoitaja, joka työskentelee asiantuntijaroolissa hoitotyön sijaan.

Taina Tuhkasen rooli työkykypäällikkönä rakennusyhtiössä on ennaltaehkäisevän työterveystyön tekeminen. Hän vastaa NCC:n työterveystyön, työhyvinvoinnin ja ammatillisen kuntoutuksen prosesseista ja on tiiviisti yhteistyössä työturvallisuusorganisaation kanssa.

Terveydenedistäjänä Taina Tuhkasella on merkittävä rooli rakennustyömaiden aamutreeni-konseptin kehittäjänä. Aamutreeni on käytössä NCC:n lisäksi nykyään myös muilla rakennusyhtiöillä. Korona-aikana Taina Tuhkanen on terveydenhoidon ammattilaisena tuottanut NCC:n kriisiryhmässä yrityskohtaisia toimintaohjeita työmaille ja toimistoille.

- Olen jopa vähän hämmentynyt tästä kunnianosoituksesta, koska en ole enää vuosiin ollut hoitotyössä. On hienoa, että pitkän urapolun tehnyttä muistetaan ja kiitetään tällaisella kunnianosoituksella. Tämä kunnianosoitus on kiitos meille kaikille, jotka olemme ponnistaneet työterveyshoitajan tehtävistä lisätutkintojen ja kokemuksen myötä erilaisiin tehtäviin tässä yhteiskunnassa, sanoo Taina Tuhkanen.

Taina Tuhkasella on pitkä ja monipuolinen ura työterveyteen liittyvissä tehtävissä. Hän valmistui terveydenhoitajaksi 1985 ja jatkoi opintojaan töiden ohella ja valmistui Jyväskylän yliopistosta terveystieteen maisteriksi vuonna 2004. NCC:llä Taina Tuhkanen on työskennellyt maisteriksi valmistumisesta alkaen. Ennen NCC:tä Taina Tuhkanen on työskennellyt niin yrityksissä työterveyden asiantuntijana kuin aktiivisessa hoitotyössä sekä esimiestehtävissä.

Taina Tuhkanen, työkykypäällikkö, NCC, taina.tuhkanen@ncc.fi, 050 553 5434
Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC, merja.alastalo@ncc.fi, 050 316 5887

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat kiinteistökehitys, rakennus- ja infrastruktuurihankkeet sekä asfaltin ja kiviainesten tuotanto. Vuonna 2021 NCC:n liikevaihto oli noin 53 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 13 000. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.