Jarkko Salmenoja nimitetty NCC:n Sisä-Suomen toimialajohtajaksi

Jarkko Salmenoja aloittaa elokuun alussa NCC Buildingin Sisä-Suomen toimialajohtajana. Sisä-Suomen toimialaan kuuluvat toiminnot Tampereella, Lahdessa, Jyväskylässä ja Kuopiossa.

Jarkko Salmenojalla on pitkä kokemus rakennusalan johtotehtävistä. Tällä hetkellä hän toimii suunnittelu- ja konsulttiyhtiö WSP Finlandin talo- ja teollisuussektorin johtajana. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän toimi pitkään YIT:ssä useissa eri tehtävissä.

– On mahtavaa saada Jarkko Salmenojan kaltainen pitkän linjan osaaja meille NCC:lle. Hänen osaamisensa rakennushankkeiden toteuttajana ja laajat verkostot alalla auttavat varmasti tämän vuoden alussa perustetun Sisä-Suomen toimialan toiminnan kehittämisessä ja markkina-aseman vahvistamisessa, sanoo NCC:n maajohtaja Kari Onniselkä.

– Olen hyvin innoissani tästä mahdollisuudesta, jonka NCC minulle tarjoaa. Olen tulostavoitteellinen ja ihmiskeskeinen joukkuepelaaja ja uskon, että voin osaamisellani tuoda jotain lisää NCC:n jo ennestään vahvaan liiketoimintaan Suomessa, sanoo Jarkko Salmenoja.

Jarkko Salmenoja raportoi NCC:n maajohtaja Kari Onniselälle ja on NCC Buildingin johtoryhmän jäsen. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 8.8.

Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC, merja.alastalo@ncc.fi, 050 316 588

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat kiinteistökehitys, rakennus- ja infrastruktuurihankkeet sekä asfaltin ja kiviainesten tuotanto. Vuonna 2021 NCC:n liikevaihto oli noin 53 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 13 000. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.