NCC rakentaa Linnanmaan uimahallin Ouluun

NCC on allekirjoittanut urakkasopimuksen Oulussa sijaitsevan Linnanmaan uimahallin rakentamisesta. Työn tilaaja on Oulun Tilapalvelut. Hankkeen arvo on noin 18 miljoonaa euroa.

Uimahalli rakennetaan tavoitehintaisena kokonaisurakkana, jossa NCC vastaa hankkeen rakentamisesta tilaajan suunnitelmien mukaisesti. Uimahallin laajuus on noin 5 000 brm2, tilavuus noin 28 000brm3. Halliin tulee 25 metrinen kuntouintiallas, monitoimiallas sekä yhdistetty opetus- ja lastenallas. Uimahallin on määrä valmistua vuoden 2024 loppuun mennessä.

– Toteutamme uimahallin tarkasti Oulun Tilapalveluiden laadituttamien suunnitelmien mukaisesti. Työn dokumentointi on näin ollen suuressa roolissa ja lisäksi hyödynnämme hankkeessa NCC:n pohjoismaista yhteistyötä. Meillä on erityisen paljon uimahallirakentamisen kokemusta ja erityisosaamista Ruotsissa ja Norjassa, NCC Buildingin toimialajohtaja Frej Weurlander sanoo.

NCC:n korkeatasoiset laadun- ja riskienhallintaprosessit ovat tärkeä osa uimahallihankkeen vaativaa märkätilarakentamista.

Hankkeen rakentaminen on aloitettu kesäkuussa 2022. Muun muassa talotekniikkaliittymät sekä muuntamo perustuksineen on rakennettu kesän ja syksyn 2022 aikana tilaajan toimesta ja NCC aloittaa oman urakkaosuutensa nyt.

Frej Weurlander, toimialajohtaja, NCC Building Nordics, frej.weurlander@ncc.fi, +358 50 320 3917
Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC, merja.alastalo@ncc.fi, +358 50 316 5887

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat kiinteistökehitys, rakennus- ja infrastruktuurihankkeet sekä asfaltin ja kiviainesten tuotanto. Vuonna 2022 NCC:n liikevaihto oli noin 54 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 12 500. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.