NCC:n Suomen asfalttiliiketoiminta on siirtynyt Asfalttikallion omistukseen

Liiketoiminnan siirtyminen uuden omistajan hallintaan on sujunut suunnitelmien mukaan ja liiketoiminta on nyt siirtynyt Asfalttikalliolle.

NCC ilmoitti lokakuussa 2021 myyvänsä Suomen asfalttiliiketoiminnan Asfalttikalliolle. Vuonna 2012 perustettu Asfalttikallio on nopeasti kasvattanut liiketoimintaansa, ja heistä on tullut vahva toimija Suomen markkinassa.

Kaupassa NCC Industryn asfalttiliiketoiminta kalustoineen ja voimassa olevine urakkasopimuksineen siirtyi Asfalttikallion omistukseen. Myös asfalttiliiketoiminnassa työskentelevät 200 henkilöä ovat siirtyneet uuden omistajan palvelukseen. NCC Industryn Suomen kiviainestoiminnot eivät kuulu kauppaan.

Jatkossa NCC keskittyy Suomessa rakennus- ja kiinteistökehitysliiketoimintaan ja jatkaa aktiivisesti investointeja Suomen markkinaan.

Tiedote 4.10.2021: NCC myy Suomen asfalttiliiketoimintansa Asfalttikalliolle | NCC

Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC, puh. 050 316 5887, merja.alastalo@ncc.fi
Antti Kalliomaa, toimitusjohtaja, Asfalttikallio, puh. 0400 416 222, antti.kalliomaa@asfalttikallio.fi

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialaa ovat kiinteistökehitys, rakennus- ja infrastruktuurihankkeet sekä asfaltin ja kiviainesten tuotanto. Vuonna 2020 NCC:n liikevaihto oli noin 5,1 miljardia euroa ja työntekijöitä oli 14 500. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.