Kati Tauriainen nimitetty NCC Buildingin maajohtajaksi

NCC Buildingin Suomen toimintojen maajohtajaksi on nimitetty 1.5.2023 alkaen Kati Tauriainen.

Tauriainen on tehnyt suurimman osan työurastaan yrityksen palveluksessa ja toiminut toimitilarakentamisen toimialajohtajana vuodesta 2014 alkaen. Koulutukseltaan Tauriainen on diplomi-insinööri.

Suomen Building on osa pohjoismaista NCC Building Nordics -liiketoiminta-aluetta. Tauriaisesta tulee tämän liiketoiminta-alueen johtoryhmän jäsen.

– Olen erittäin iloinen, että Kati Tauriainen ottaa tämän roolin Suomen Buildingissa. Katilla on kokemusta ja kykyä johtaa näinä haastavina aikoina. Uskon, että Suomen Building nyt on hyvissä ja osaavissa käsissä, sanoo liiketoiminta-alue Buildigin Nordicsin johtaja Catarina Molén-Runnäs.

Uskon, että tässä haastavassa tilanteessa oma, hyvä tuntemukseni niin yrityksen liiketoiminnasta kuin sen kulttuurista ja organisaatiosta, auttaa oikeiden ratkaisujen löytämisessä ja tarvittavien muutosten toteuttamisessa, sanoo Kati Tauriainen.

– Lyhyen aikavälin haasteita ratkaistaessa on kuitenkin tärkeää rakentaa myös tulevaisuutta valittuun strategiseen suuntaan, jonka keskiössä on rakennushankkeisiin liittyvän kompleksisuuden hallinta tiedonhallinnan ja digitalisaation keinoin, yhdessä asiakkaidemme kanssa ja ympäristövastuusta huolehtien, Tauriainen linjaa.

Kati Tauriainen, maajohtaja, kati.tauriainen@ncc.fi, 050 363 5640
Merja Alastalo, viestintäjohtaja, merja.alastalo@ncc.fi,
050 316 5887

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat rakennus- ja infrastruktuurihankkeet, asfaltin ja kiviainesten tuotanto sekä kiinteistökehitys. Vuonna 2022 NCC:n liikevaihto oli noin 54 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 12 500. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.