NCC toteutti Helsingin NMKY:lle urheiluareenan Pakilaan

NCC:n Helsingin NMKY:lle kokonaisvastuu-urakkana toteuttama Namika Areena on valmistunut. NMKY on vastaanottanut uudet tilat, jotka luovat hienot puitteet sekä koripallon että muiden lajien pelaamiselle. Ensimmäiset pelit pelataan tänään!

Namika Areenan päälaji on koripallo, jota on nyt mahdollista pelata kahdella lohkolla täyden koon kentällä ja täysin turvarajoin. Pääareenalla on FIBA-parketti ja neljä areenakoria.

Pienemmällä monitoimikentällä pelataan myös muita lajeja, kuten futsalia, salibandya, käsipalloa ja lentopalloa. Piha-alueen varustelu puolestaan mahdollistaa vaikkapa yökoriksen.

– NCC:llä on ollut ilo olla mukana toteuttamassa hanketta, jossa luotiin lapsille ja nuorille upeat tilat ponnistaa kohti unelmia. Muuntojoustava ja yhteisöllisyyttä tukeva rakennus on suunniteltu kestävyys ja toiminnallisuus etusijalla. Lisäksi talotekniset ratkaisut, kuten ilmanvaihto, lämmitys ja valaistus on suunniteltu urheilutiloihin räätälöityinä, energiatehokkaina ratkaisuina, kertoo Joonas Saikkonen, yksikön johtaja, NCC.

– Olemme innoissamme, että Namika Areena on vihdoin valmis! Namika Areena täyttää Helsingin NMKY:n vuosikymmenten unelman omasta areenasta. Se tulee palvelemaan Helsingin NMKY:n monipuolista lasten ja nuorten toimintaa ja Pakilan peruskoulun liikunnanopetusta. Areenan suunnittelua ja rakentamista ohjasi erityisesti juniorikoripallon tarpeet ja yhteistyöllä NCC:n kanssa onnistuimme hyvin. Uskomme, että areena tulee liikuttamaan yhä useampaa lasta ja nuorta, ja lisäämään helsinkiläisten lasten ja nuorten hyvinvointia, Helsingin NMKY:n pääsihteeri ja Namika Areenan toimitusjohtaja Olli Joensuu iloitsee.

Treenit Namika Areenalla alkavat tänään 11.9.2023. Avajaisia vietetään lokakuun ensimmäinen viikonloppu. Avoimien ovien päivänä lauantaina 7.10. kaikki ovat tervetulleita katsomaan, miltä areenalla näyttää.

Areenalla on myös lämmittelyalue, taitosali, puku- ja pesutilat, varastotiloja sekä ravintola. Päiväaikoina areena toimii läheisten koulujen liikuntatiloina. Muina aikoina sitä käyttävät Helsingin NMKY:n koripallojoukkueet ja urheiluharrastajat. Helsingin NMKY vuokraa tiloja myös muihin tarkoituksiin.

Joonas Saikkonen yksikönjohtaja, NCC, joonas.saikkonen@ncc.fi, 050 433 2299
Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC, merja.alastalo@ncc.fi, 050 316 5887
Silja-Kaisa Pöyliö, viestintäpäällikkö, Helsingin NMKY, silja-kaisa.poylio@hnmky.fi, 040-7765463

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat rakennus- ja infrastruktuurihankkeet, asfaltin ja kiviainesten tuotanto sekä kiinteistökehitys. Vuonna 2022 NCC:n liikevaihto oli noin 54 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 12 500. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.