NCC rakentaa Helsingin Laajasaloon 143 asuntoa

NCC on allekirjoittanut Helsingin kaupungin asuntotuotantotoimiston ATT:n kanssa sopimuksen yhteensä 143 asunnon rakentamisesta Laajasaloon. Sopimus on arvoltaan 27,5 MEUR ja se kattaa kaksi erillistä rakennushanketta, toinen asumisoikeusasuntoja ja toinen vuokra-asuntoja.

Gunillanpuisto-niminen hanke kattaa kaksi asuntotaloa ja parkkihallin. Gunillanpuistoon tulee yhteensä 66 asumisoikeusasuntoa. Svanströminkujalle rakennetaan 77 seniorivuokra-asuntoa. Molemmat kiinteistöt hyödyntävät maalämpöä.

– Tämä hanke on hieno jatke NCC:n ja ATT:n pitkään jatkuneelle yhteistyölle, sanoo Tuomas Tonteri, asuntorakentamisen yksikönjohtaja NCC:ltä.

– Tämän hankkeen rakenteille saaminen on vaatinut molemmilta osapuolilta valtavasti yhteistyötä ja on hienoa, että rakentaminen käynnistyy. Täydennysrakentaminen tuo erityiset haasteensa rakentamiseen ja ympäristön turvallisuuteen, mutta tiedän NCC:n tiedostaneen tämän ja suoriutuvan hyvin näistä haasteista, sanoo ATT:n uudistuotantoyksikön päällikkö Merja Rukko.

Rakennustyöt alueella alkavat vuoden 2023 alussa. Talot valmistuvat vuoden 2024 loppuun mennessä.

Tämä noin 27,5 MEUR hanke on rekisteröity liiketoiminta-alue NCC Building Nordicsin tilauskantaan tämän vuoden viimeisellä neljänneksellä.

Tuomas Tonteri, yksikönjohtaja, NCC, tuomas.tonteri@ncc.fi, 050 326 5008
Merja Rukko, yksikön päällikkö, uudistuotanto, ATT, merja.rukko@hel.fi, 09 310 20576
Merja Alastalo, viestintäjohtaja NCC, merja.alastalo@ncc.fi, 0503165887

NCC on johtavia rakennusalan yrityksiä Pohjoismaissa. Hallitsemme monimutkaiset rakennusprosessit ja rakentamisen kautta vaikutamme myönteisesti asiakkaisiimme ja yhteiskuntaan. Konsernimme toimialoja ovat kiinteistökehitys, rakennus- ja infrastruktuurihankkeet sekä asfaltin ja kiviainesten tuotanto. Vuonna 2021 NCC:n liikevaihto oli noin 53 miljardia Ruotsin kruunua ja työntekijöitä oli 13 000. NCC:n osake on noteerattu Tukholman pörssissä.