NCC tukee vesipumppuprojektia Nigerissä

NCC:n henkilöstö on äänestänyt tämän vuoden joululahjasta. Miljoona Ruotsin kruunua annetaan UNICEFille vesipumppujen rakentamiseksi Nigeriin. NCC:n henkilöstön ja asiakkaiden joululahjojen sijaan yli 15 000 ihmistä saa puhdasta vettä.

- Olemme erittäin iloisia NCC:n merkittävästä joululahjasta Nigerin lapsille. Se, että NCC:n henkilöstö luopuu tällä tavalla omista joululahjoistaan ja sen sijaan on mukana tukemassa tuhansien lapsien eloonjäämistä, on hyvä esimerkki muille ruotsalaisille yrityksille, Ruotsin UNICEFin pääsihteeri Véronique Lönnerblad sanoo.

Kaikki 18.000 NCC:läistä saivat äänestää yhteisen joululahjan saajasta. Eniten ääniä sai UNICEF Nigerin hanke rakentaa vesipumppuja yhdelle maailman kuivimmista alueista.

- Henkilöstön kiinnostus äänestää aineetonta joululahjaa on ollut suuri. NCC on iso veden kuluttaja ja siksi hanke koettiin merkitykselliseksi ja tärkeäksi, NCC:n viestintäjohtaja Ann Lindell Saeby toteaa.

Köyhyyden vuoksi Nigerissä vain pieni osa saatavilla olevasta vedestä tulee hyödynnetyksi. Maaseudulla vain yhdellä kolmasosalla on mahdollisuus saada puhdasta vettä.

Ne, joilla ei ole puhdasta vettä käytössään, joutuvat käyttämään kaivojen tai lampien likaista vettä. Monet lapsista ovat aliravittuja, sairaita ja kuolevat ripuliin ja muihin helposti hoidettaviin tauteihin.

- Toivomme, että lahjoituksemme tulee olemaan suureksi hyödyksi. Jännityksellä jäämme seuraamaan hanketta tästä eteenpäin, Ann Lindell Saeby sanoo.

NCC tekee lahjoituksen UNICEFille henkilöstön ja asiakkaiden joululahjojen sijaan.