NCC pysäyttää työt – varmuuden vuoksi

NCC-konsernin 17.000 työntekijää ja toimihenkilöä pysäyttävät työt keskiviikkona, 14.9. klo 9.00. NCC järjestää ensimmäistä kertaa Awareness Dayn, jonka teemana on keskustella työturvallisuuden parantamisesta.

Konsernin kaikki työmaat ovat mukana, kokonaisuudessaan on kyse useammasta tuhannesta projektista.
- Periaatteessa työturvallisuus on hoidettu NCC:ssä hyvin, mutta mikään ei ole niin hyvin etteikö sitä voisi tehdä vielä paremmin, NCC:n konsernijohtaja Peter Wågström sanoo.

Kello yhdeksän lopetetaan työt useammalla tuhannella työmaalla kaikissa pohjoismaissa, Saksassa, Baltiassa ja Pietarissa. Myös aliurakoitsijat osallistuvat keskusteluihin, koska heidän roolinsa on tärkeä työturvallisuusasioissa. Tavoitteena on saada konkreettisia esityksiä työturvallisuuden parantamiseksi.

Tilaisuuden tueksi on laadittu keskustelurunko, ja osallistujia on haastettu ottamaan kantaa siihen, miten hyvin työturvallisuusasioita hoidetaan työmailla tai toimistoilla.
- Keskustelemme työmailla vallitsevista asenteista sekä käyttäytymisestä; mitä riskejä on ja minkälaisia onnettomuuksia voi tapahtua. Meidän täytyy myös uskaltaa kysyä, kuinka hyvin olemme omaksuneet NCC:n työterveys- ja turvallisuuspolitiikan, toteaa NCC Rakennus Oy:n turvallisuuspäällikkö Juha Suvanto.