NCC on voittanut merkittäviä valtion päällystysurakoita

NCC asfaltoi jälleen tänä kesänä lukuisilla paikkakunnilla eri puolilla Suomea. Useiden kuntien lisäksi NCC on voittanut merkittäviä valtion päällystysurakoita.

NCC Roads Oy on saanut kuusi valtion ELY-keskusten tienpäällystysurakkaa: Varsinais-Suomen, Uudenmaan ja Kaakkois-Suomen alueilta. Lisäksi yhtiö urakoi Finavialle Kokkola-Pietarsaaren lentokentän päällysteet. Jatkuvien päällysteiden palvelusopimusten mukaisesti NCC tekee päällystystöitä Kaakkois-Suomessa, Pohjois-Pohjanmaalla sekä Varsinais-Suomen ja Etelä-Pohjanmaan alueilla.

Suurimmat yksittäiset työkohteet ovat Vt1 Salo–Hajala moottoritien päällystäminen sekä Kokkola-Pietarsaaren lentokenttä. Lisäksi NCC päällystää Uudellamaalla sisääntuloteitä sekä muun muassa eritasoliittymien ramppeja.

NCC toivoo, että autoilijat muistavat hiljentää vauhtia tietyömaiden kohdalla. Nopeusrajoitukset parantavat tiellä työskentelevien lisäksi myös siellä liikkuvien turvallisuutta. Keskeneräinen tie on turvallisuusriski silloinkin, kun siellä ei ole ketään töissä, sillä tiellä voi olla irtokiviä ja siltä voi puuttua ajoratamerkintöjä.

Lisätietoa NCC:n tietyömaiden turvallisuuskampanjasta: ncc.fi/ajahiljaa.