• ”Meitä ei voi olla huomaamatta.”

    Myymäläpäällikkö Jenny Veittikoski, The Body Shop

”Sijainnista ei tingitä”, Kauppakeskus Goodman, Hämeenlinna

Paras paikka asiakasvirtojen keskellä, kompaktit liiketilat ja innostunut meininki. Näillä eväillä The Body Shop avasi menestyksekkäästi uuden myymälän Goodmanissa.

Kansainvälinen kosmetiikka-alan yritys The Body Shop on toiminut Suomessa vuodesta 1981 ja Hämeenlinnassakin lähes 30 vuotta. Osa asiakkaista tuntee kaupan kuitenkin vasta Goodmanin ajoilta.

”Olemme saaneet palautetta, jossa kiitetään sitä, että olemme vihdoin avanneet Hämeenlinnassa. Uusien liiketilojen ansiosta toimintamme on noussut aiempaa näkyvämmälle tasolle. Myös työntekijät iloitsevat vilkkaasta kauppakeskuksesta”, toimitusjohtaja Aarno Pohtola sanoo.

Jatkuuko alkuhuuma?

Goodman oli Pohtolan mukaan alusta lähtien kiinnostava hanke, koska sen arvioitiin muuttavan kaupungin keskusta-alueen kaupankäynnin painopistettä. Entiset tilat vanhassa kauppakeskuksessa eivät enää vastanneet odotuksiin ja tavoitteisiin.

”Goodmanissa saimme NCC:n kanssa neuvoteltua sen, mitä halusimme eli primepaikalta ensimmäisestä kerroksesta sopivan kokoisen liiketilan. Konseptimme mahtuu hyvin 35-neliöiseen kompaktiin tilaan”, Pohtola kertoo.

”Sijainti kauppakeskuksen sisällä on ensiarvoisen tärkeä emmekä tee sen suhteen kompromisseja. Liiketilojen vetovoimalla on imagon ja brändin kannalta suuri merkitys. Goodmanissa myynti on alkanut jopa ennakko-odotuksia paremmin. Alkuhuuman jälkeen kevät ja kesä näyttävät oikean tilanteen, mutta olemme optimistisia.”

Näkyvällä paikalla

Helmikuisena perjantaina The Body Shopin ovella käy iloinen säpinä. Kanta-asiakaspäivät ovat saaneet asiakkaat nyt tavallistakin vilkkaammin liikkeelle.

Goodmanissa liikkuu paljon väkeä.


”Keskeisen sijaintimme ansiosta meitä ei voi olla huomaamatta”, myymäläpäällikkö, erikoiskosmetologi Jenny Veittikoski hymyilee.

”Houkuttelevan näköiset tuotteet, raikas esillepano ja valoisat tilat tuovat meille koko ajan uusia spontaaneja kävijöitä. Lisäksi meillä on paljon uskollisia asiakkaita, jotka tuntevat toiminta-ajatuksemme ja vahvan arvomaailmamme. Panostamme esimerkiksi reiluun kauppaan emmekä koskaan testaa tuotteitamme ja raaka-aineitamme eläimillä. Tätä arvostetaan. ”