Kaisu Nousiainen nimitetty NCC Asumisen suunnittelujohtajaksi

Arkkitehti SAFA, Kaisu Nousiainen on nimitetty NCC Asumisen suunnittelujohtajaksi. Nousiainen aloittaa tehtävässään 10.5.2016 ja siirtyy yhtiön palvelukseen Ruokakesko Oy:n suunnittelupäällikön tehtävistä.

Tätä ennen Nousiainen on toiminut useissa eri suunnittelu- ja projektijohdon tehtävissä Suomessa ja Venäjällä, muun muassa Pöyry Architects Oy:llä, arkkitehtitoimisto Larkas&Laine Oy:llä ja Evata Finland Oy:llä.

”Kaisu Nousiaisella on vahva tausta asiakaslähtöisen suunnittelun johtamisesta ja suunnitteluttamisesta sekä kokemusta konseptikehittämisestä ja konseptointimalleista. Tämä asiantuntemus tulee olemaan erittäin tärkeässä roolissa tukemassa tavoitteitamme uudistaa alaa ja asuntorakennuttamista varsinkin nyt kun olemme oma itsenäinen yhtiö”, sanoo Juuso Hietanen.

Kaisu tiimeineen tulee vastaamaan Etelä-Suomen suunnittelun ohjauksesta ja kehittämään koko Asumisen suunnittelun ohjaustoimintaa kohti asiakaslähtöisempää toimintamallia. Suunnittelu- ja tuotekehitysyksikön johtajana Nousiainen tulee vastaamaan myös tuotekehityksestä. Kaisu Nousiainen raportoi NCC Asumisen toimitusjohtajalle Juuso Hietaselle ja hänestä tulee Suomen johtoryhmän jäsen.

Toimitusjohtaja Juuso Hietanen, puhelin 050 343 4023

NCC Asuminen Oy on osa NCC Housingia, joka on Pohjois-Euroopan johtavia asuntorakennuttamisen kehittäjiä. Olemme luoneet koteja ja naapurustoja jo 1930-luvulta lähtien. Nykyään toimimme 1400 ammattilaisen voimin Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Saksassa, Pietarissa, Virossa ja Latviassa. Liikevaihtomme on vuositasolla noin 13 miljardia Ruotsin kruunua.