NCC myi toimistotalon Espoosta

NCC on myynyt Alberga Business Parkin viimeisen, viidennen toimistotalon OP-Vuokratuotto-erikoissijoitusrahastolle.

– Alberga Business Parkin viimeinen vaihe viimeistelee viidestä toimistotalosta koostuvan toimitilakohteemme Leppävaarassa. Alberga tarjoaa modernit ja dynaamiset toimistotilat erinomaisella sijainnilla juna-aseman ja monipuolisten palvelujen läheisyydessä. On hienoa, että OP-Vuokratuotto jatkaa investoimista kohteeseen, joka sijaitsee yhdellä pääkaupunkiseudun yrityselämän vilkkaimmista ja edelleen kehittyvistä keskuksista, NCC Property Developmentin maajohtaja Petri Bergström kertoo.

Alberga Business Parkin E-talo sisältää noin 5.600 neliömetriä vuokrattavaa toimistotilaa sekä noin 130 pysäköintioikeutta. Rakennus otettiin käyttöön syyskuussa 2017. Alberga Business Parkin E-talo ja yhtiön osuus Albergan pysäköinnistä myydään kiinteistöosakeyhtiökauppana. Kiinteistön ja pysäköintiosuuksien arvo on yhteensä noin 23,6 miljoonaa euroa. Myyntiajankohtana vuokrausaste on 51 %. NCC Property Development Oy vastaa vapaiden tilojen vuokratakuusta 18 kuukauden ajalta.

– Nyt toteutettu kauppa kaksinkertaistaa tilatarjontamme Alberga Business Parkissa ja täydentää erinomaisesti OP-Vuokratuoton strategian mukaista kiinteistöallokaatiota. Kohteen erinomainen saavutettavuus, korkea laatutaso ja tilojen muunneltavuus ovat tärkeitä tilojen käyttäjille ja luovat hyvät edellytykset pitkäaikaiselle omistajuudelle, kertoo OP-Vuokratuotto-erikoissijoitusrahaston salkunhoitaja Antero Tenhunen.

Kiinteistön omistus siirtyy ostajalle heinäkuun alusta. Kauppa vaikuttaa marginaalisesti NCC Property Development -liiketoiminta-alueen vuoden 2018 kolmannen vuosineljänneksen tulokseen.

Alberga Business Park on viiden toimistotalon kokonaisuus, joka on nyt valmis. Kohteen laajuus on noin 34.000 kerrosneliötä ja se tarjoaa työpisteen lähes 2.000 henkilölle sekä autopaikan yli 600 autolle. Alberga Business Park on toteutettu kestävän kehityksen periaatteita noudattaen BREEAM-ympäristöjärjestelmän Very Good -tasoon. NCC:n tavoitteena on minimoida rakentamisen ympäristövaikutukset ja tuottaa näin lisäarvoa sekä asiakkaalle että yhteiskunnalle.

NCC jatkaa vetovoimaisen Leppävaaran palvelujen ja työpaikka-alueen kehittämistä ns. Hatsinanpuiston alueella, Perkkaan puolella. Kehitteillä on monipuolinen ja viihtyisä toimistojen, kauppojen, asumisen sekä liikunnan ja vapaa-ajantilojen keskus.

Petri Bergström, maajohtaja, NCC Property Development Oy, p. 050 331 4602
Markku Mäkiaho, toimitusjohtaja, OP Kiinteistösijoitus Oy, p. 010 252 7272
Antero Tenhunen, salkunhoitaja, OP Kiinteistösijoitus Oy, p. 010 252 2263

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä

OP-Vuokratuotto on erikoissijoitusrahasto, joka sijoittaa varansa pääasiassa asuntoihin, toimitiloihin ja asuntojen rakentamiseen Suomessa. Rahasto kuuluu OP Ryhmään, joka on Suomen suurin finanssiryhmä tarjoten asiakkailleen ainutlaatuisen kokonaisuuden pankki-, sijoitus- ja vakuutuspalveluja.