NCC rakentaa Helsingin kaupungille 180 asuntoa Laajasaloon ja Kruunuvuorenrantaan

NCC on allekirjoittanut sopimukset Helsingin Asuntotuotannon (Att) kanssa yhteensä 180 asunnon rakentamisesta Helsingin Laajasaloon ja Kruunuvuorenrantaan. Kyseessä on kiinteähintaiset kokonaisurakat, joiden yhteisarvo on noin 40 MEUR.

Laajasaloon Svanströminkuja 1a:han rakennetaan kolme erillistä taloa, joissa on yhteensä 113 kpl asumisoikeusasuntoja. Urakkaan kuuluu myös erillinen autohallirakennus. Kruunuvuorenrantaan Koirasaarentie 50:een nousee puolestaan yksi pistetalo ja yksi lamellitalo, joihin tulee yhteensä 67 hitas-asuntoa.

Laajasalon kohteen työt on aloitettu lokakuussa ja Kruunuvuorenrannassa aloitetaan maanrakennustyöt marraskuussa. Molemmat kohteet valmistuvat loppuvuonna 2020.

– Työt Laajasalossa ja Kruunuvuorenrannassa ovat jo hyvässä vauhdissa. Molemmat kohteet tukevat hyvin Att:n tavoitetta tarjota helsinkiläisille lisää laadukasta ja kohtuuhintaista asumista, kertoo Att:n yksikön päällikkö Anne Pietilä.

– Hankkeita on valmisteltu hyvässä yhteistyössä Att:n kanssa. On hienoa nähdä miten yhteiset tavoitteet ja kehittyminen kirittävät molempia osapuolia sekä auttavat löytämään ratkaisut yhteisiin haasteisiin, sanoo NCC:n yksikön johtaja Tuomas Tonteri.

Tuomas Tonteri, yksikön johtaja, NCC, puh. 050 326 5008
Anne Pietilä, yksikön päällikkö, Att, puh. 040 336 2259

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.