NCC peruskorjaa Linnanmaan yliopistokampusta Oulussa

NCC on allekirjoittanut Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n (SYK) kanssa sopimuksen Linnanmaan yliopistokampuksen peruskorjauksesta Oamkin tilamuutosten osalta. Kyseessä on tavoitehintainen projektinjohtourakka, jossa peruskorjataan Linnanmaan yliopistokampukselta noin 27 500 brm2 tilat.

Hankkeeseen sisältyy myös pieni määrä uudisrakentamista. Käyttäjäksi tiloihin tulee Oulun ammattikorkeakoulu Oamk, jolle SYK vuokraa tilat.

Työmaan perustamistyöt on jo aloitettu ja uusien tilojen on arvioitu valmistuvan kesäkuussa 2020.

NCC toimii hankkeen päätoteuttajana ja vastaa hankkeen talotekniikka- ja rakennesuunnittelusta.

– Linnanmaan kampuksen projekti SYK:n kanssa on jatkumoa muilla paikkakunnilla tehdylle erinomaiselle yhteistyölle ja se vahvistaa näkemystämme siitä, että tilaajillakin on vahva tahtotila kehittää rakentamisen kokonaisprosessia entistä laadukkaampaan suuntaan. Vaativan kehitysvaiheen jälkeen olemme valmiita siirtymään varsinaiseen toteutusvaiheeseen avointa yhteistyötä tilaajan kanssa jatkaen, kommentoi toimialajohtaja Timo Eskola NCC:ltä.

– Oulun Linnanmaan yhteiskampusta on tehty vahvasti yhteiskehittämällä käyttäjien ja suunnittelijoiden kanssa. Nyt, kun suunnittelu ja kehitystyö on saatu onnistuneesti maaliin, lähdetään toteutukseen hyvän kumppanin kanssa edelleen samoilla linjoilla jatkaen kohti laadukasta rakentamisprosessia ja lopputulosta tässä vaativassa peruskorjauskohteessa, kommentoi SYK:n rakennuttamisen johtaja Aki Havia.

Timo Eskola, toimialajohtaja, NCC, puh. 050 432 0058
Aki Havia, johtaja, rakennuttaminen, SYK Oy, puh. 040 527 7511
Laura Saraste-Mäkinen, viestintäjohtaja, NCC, puh. 0400 764 148

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.