Soupster Family, dSign Vertti Kivi & Co ja NCC luovat urbaanin kohtaamispaikan Fredriksbergin uuteen toimistotaloon

Soupster Family on valittu tuottamaan Helsingin Vallilaan valmistuvan Fredriksbergin toimistotalon aulapalvelut. Tarjontaan kuuluu mm. coworking-tilavuokrausta ja ravintolapalveluita. Toiminta tähtää yhteisöllisyyteen ja myös aulapalveluita tullaan innovoimaan uudella tavalla.

NCC vuokraa Vallilan Fredriksbergistä yrityksille toimitilaa, joka muokataan yrityksen tarpeisiin soveltuvaksi. Vuoden kuluttua valmistuvaan Fredriksbergiin haluttiin alun alkaen maailmalla jo käytössä olevaa coworking-tilaa, jota operoimaan valikoitui lopulta helsinkiläinen ravintolatoiminnan monitaitaja Soupster Family.
– Olemme todella iloisia, että Fredriksbergin henki alkaa hiljalleen rakentua. Soupster Family on ainutlaatuinen tunnelmanrakentaja ja ideoija, joka sopii täydellisesti Konepajan korttelin henkeen, NCC:n yksikön johtaja Mauri Laurila kertoo.

Soupster Family tarjoaa rakennuksesta noin 100 työpisteen jäsenyyspohjaista tilapalvelua eli coworking-tilaa. Sitä voivat käyttää joko talossa toimivat tai täysin ulkopuoliset yritykset, niin pienet kuin isotkin. Tila sopii verkostoitumiseen tai esimerkiksi projektitilaksi.
– Emme epäröineet lähteä tähän mukaan, sillä olen seurannut jo pitkään maailmalla nousseita coworking-tiloja innolla. Ne ovat mielestäni keskeinen tulevaisuuden tapa tehdä töitä. Tilan vuokraaminen ja siitä luopuminen tulee olla helppoa ja yhteisö on tulevaisuuden juttu. Ihmiset kaipaavat luovaa tilaa ja luovia ihmisiä ympärilleen. Vallilan alue edustaa vahvasti luovaa Helsinkiä: siisti arkkitehtuuri, jossa uusi kohtaa vanhan ja kaikkialle pääsee parilla pyörän polkaisulla. Yhteistä kaikille projekteillemme on kaupunkikulttuurin edistäminen, joten intohimoa riittää, ja tuomme taatusti tuoreen näkökulman työn tekemiseen, Soupster Familyn toimitusjohtaja Kim Heiniö kertoo.

Soupster Familyn ideana on tuottaa hyvien ravintolapalveluiden lisäksi tapahtumia, palveluja ja yhteisöllisyyttä toimistotalon kaikille käyttäjille. Uusi ravintola on noin 100 henkilölle. Se pitää Vallilassa ovet auki myös iltaisin ja korttelin sisäpihalle tulee kesäterassi.

Myös Vertti Kivi on luomassa Fredriksbergin henkeä

Konepajan kortteli on ainutlaatuinen miljöö, jonka mukaisesti koko uusi toimistorakennus on suunniteltu. Fredriksbergiin tulee näyttävää, yhteistä aulatilaa, jonka sisustusta ja koko rakennuksen sisustuksen perusilmettä suunnittelee parhaillaan sisustusarkkitehtitoimisto dSign Vertti Kivi & Co.
- Konepajakorttelin rouhea ja kaupunkihistoriallisesti merkittävä miljöö antoi inspiroivan lähtökohdan sisustussuunnittelulle, mm. aulan valoefektikatto sai innoituksensa junaraiteista. Ympäristöstä napatut materiaalit tiili, betoni ja ruoste tukevat Fredriksbergiin kuuluvaa tekemisen meininkiä. Modernien huonekalujen kanssa ne luovat tunnelmaltaan konstailemattoman ja toimivan kokonaisuuden, joka antaa virtaa ja energisoi, sisustusarkkitehti Vertti Kivi sisustusarkkitehtitoimisto dSign Vertti Kivi & Co:sta kertoo.

Fredriksberg tarjoaa modernia toimitilaa uniikissa Konepajan korttelissa

Uuden toimistotalon rakentaminen on alkanut Vallilaan Konepajan kortteliin, osoitteeseen Konepajankuja 1. Rakennuksen ensimmäinen vaihe valmistuu vappuna 2018. NCC vuokraa toimitiloja 250 neliöstä alkaen jopa tuhansiin neliöihin. Katutasossa on lisäksi liiketilaa. Fredriksberg, kuten muutkin NCC:n kehittämät toimitilat, ovat ympäristösertifioituja. Fredriksberg rakennetaan BREEAM-ympäristökriteereiden mukaisesti. NCC:n tavoitteena on minimoida rakentamisen ympäristövaikutukset ja tuottaa näin lisäarvoa sekä asiakkaalle että yhteiskunnalle. ncc.fi/fredriksberg

Liitteet:
Aulakuva: dSign Vertti Kivi & Co
Julkisivukuva: Arkkitehtitoimisto SARC Oy

Mauri Laurila, yksikön johtaja, NCC, puh. 040 502 1479
Kim Heiniö, toimitusjohtaja, Soupster Family, puh. 040 544 4666
Vertti Kivi, sisustusarkkitehti, dSign Vertti Kivi & Co, puh. 050 566 6787

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.