NCC:llä vietetään jälleen konserninlaajuista Awareness Day -työturvallisuuspäivää

Työturvallisuuteen panostaminen on auttanut tapaturmien ehkäisemisessä NCC:llä, jossa tapaturmien määrä on lähes puolittunut viimeisten kuuden vuoden aikana. Tänään NCC:llä vietetään Awareness Day -päivää, jolloin työturvallisuuden tärkeydestä puhutaan kaikilla työmailla.

- Tapaturmien määrä NCC:n työmailla on laskenut 47 prosenttia viimeisten kuuden vuoden aikana. Viime syksynä näimme konsernitasolla valitettavasti pientä nousua etenkin putoamistapaturmissa, mutta onneksi olemme saaneet käännettyä tapaturmakäyrät taas oikeaan suuntaan, työturvallisuuspäällikkö Sari Kanniainen sanoo.

Tämä on seitsemäs perättäinen vuosi, kun NCC:llä vietetään Awareness Day -työturvallisuuspäivää, jolloin työt keskeytetään kaikilla työmailla klo 9.00. Työmailla ja toimistoilla keskustellaan, miten työturvallisuutta voidaan parantaa entisestään sekä fyysisellä että psykososiaalisella tasolla, sekä mietitään, mitä jokainen voi tehdä yksilönä edistääkseen työturvallisuutta.

Tänä vuonna kiinnitetään myös entistä enemmän huomiota siihen, että työvaiheiden turvalliset toteutustavat käydään läpi työmailla joka aamu.

Sari Kanniainen, työturvallisuuspäällikkö, NCC, p. 040 750 5251
Laura Saraste-Mäkinen, viestintäjohtaja, NCC, p. 0400 764148

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.