NCC aloittaa kulttuuriasunto Jätkäsaaren Jallukan rakentamisen lokakuussa

Musiikkialan vuokratalo Jallukan rakentaminen alkaa 12.10. osoitteessa Malagankatu 3. Y-Säätiön ja Elävän musiikin säätiö ELMU rs:n yhdessä omistamaan kohteeseen tulee 74 ARA-vuokra-asuntoa. Kohteen rakentamisesta vastaa NCC Rakennus Oy.

Jallukka on muuttovalmis alustavan aikataulun mukaan vuoden 2017 alussa. 25 asuntoa vuokrataan ELMU-säätiön kautta musiikkialan ammattilaisille. Asunnoista 49 on Y-Säätiön omistaman Y-Asuntojen tavanomaisia, kaikille ARA-asukasvalinnan kriteerit täyttäville hakijoille tarkoitettuja vuokra-asuntoja. Asunnonhausta, asukasvalinnasta ja vuokrien määrästä tiedotetaan syksyllä 2016.

Jallukan korkeammassa osassa on kahdeksan kerrosta, ja koko kiinteistössä on yksi porrashuone. Pihakannen päälle rakennetaan koko korttelin yhteinen, suojainen sisäpiha. Katolla on asukkaiden käytössä oleva viherpiha ja yläkerran saunaosaston yhteydessä tilava näköalaterassi.

Rakennuksessa on tavanomaista vuokrataloa paremmat mahdollisuudet musiikin soittamiseen. Pohjakerroksessa on muun muassa kaksi äänieristettyä kerhotilaa, joita asukkaat voivat varata käyttöönsä.

Kohde on ELMU-säätiölle sen ensimmäinen kulttuuriasuntohanke ja Y-Säätiölle sen ensimmäinen suuri vuokratalokohde Helsingissä. Kohteen on suunnitellut Arkkitehtuuri- ja muotoilutoimisto Talli Oy.

Havainnekuvat ovat ladattavissa Y-Säätiön kuvapankissa osoitteessa www.ysaatio.fi. Kuvan julkaisun yhteydessä mainitaan Arkkitehtuuri- ja muotoilutoimisto Talli Oy.

Lisätietoja antavat:
Ilkka Leskelä, yksikön johtaja, NCC Rakennus Oy, p. 050 376 3446, ilkka.leskela@ncc.fi
Pekka Kampman, rakennuttajapäällikkö, Y-Säätiö, p. 0400 633 987, pekka.kampman@ysaatio.fi
Juha Niskanen, kiinteistöpäällikkö, Y-Säätiö, p. 040 531 2155, juha.niskanen@ysaatio.fi
Christian Moustgaard, hallituksen puheenjohtaja, Elävän musiikin säätiö ELMU rs., p. 0500 507 161, christian.moustgaard@elmu-saatio.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2014 oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.