NCC uusii organisaationsa osana kasvustrategiaansa

NCC-konsernin organisaatio uudistuu vuoden 2016 alussa ja jaetaan viiteen erikoistuneeseen liiketoimintaalueeseen.

Neljästä nykyisestä maakohtaisesta Construction-yksiköstä muodostetaan kaksi uutta pohjoismaista liiketoiminta-aluetta: NCC Infrastructure ja NCC Building. NCC Roads muuttuu NCC Industry -liiketoimintaalueeksi lukuun ottamatta tienhoitotoimintoja, joista tulee osa NCC Infrastructurea.NCC Housing ja NCC Property Development säilytetään nykyisenlaisina liiketoiminta-alueina.

Uuden erikoistuneen organisaation toiminta ei perustu enää maantieteellisiin rajoihin, vaan NCC:n kokonaistarjontaan ja asiakkaiden tarpeisiin.

NCC tutkii myös mahdollisuutta muodostaa NCC Housingista itsenäinen listattu yhtiö.

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2014 oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.