NCC kehittää Ruoholahteen avoimia pääkonttoritason toimistotaloja

NCC on laatinut Ruoholahteen asemakaavamuutoksen tueksi viitesuunnitelmia pääkonttoritason toimistorakennuksista yhteistyössä Helsingin kaupungin, JKMM Arkkitehtien, alueen toimijoiden ja vuokralaisten kanssa. Konseptina on syntynyt korkean palvelutason toimistorakennuksia, joissa oleellista on alueen muille toimijoille ja asukkaille avoimet palvelut.

Ensimmäisen talon alue sijaitsee F.A. Fagerholmin aukion raitioliikenteen kääntöraiteiden kohdalla ja toisen talon alue Neste-jakeluaseman kohdalla.

Konseptoinnin lähtökohtana on ollut halu nostaa entisestään Ruoholahti yhdeksi Helsingin vetovoimaisimmista pääkonttoreiden alueista sekä kehittää sinne elävä ja avoin ilmapiiri, joka luo inspiroivan työnteon ja elämisen kulttuurin koko alueelle 24/7.

Kaikille avoin, täyden palvelun We Land

Ensimmäisen vaiheen rakennus We Land tarjoaa kaikille eri kokoisia tapahtumatiloja yhdessä neljän konseptiltaan erilaisen lounas- ja illallisravintolan kanssa. 14. kerroksen näköalaravintolassa on huikeat puitteet kulinaristiselle nautinnolle. Palvelutaso vastaa hotellin vieraanvaraisuutta, jonka arkiylellisyyttä tavoittelevat palvelut nostavat työntekijöiden tunnelmaa ja alueen ihmisten arvostusta.

Työn sujuvuuden tukeminen vihreät arvot huomioiden

Työssä viihtymisen ja tehokkuuden kannalta merkittävin yksittäinen tekijä on työn tahtomaton keskeytymättömyys, minkä varmistamiseksi erilaisille töille on oltava erilaiset tilat. We Land venyttää yritysten tilatarpeet elinkaaren mukaan ja takaa palveluita, jotka tukevat työn tekemistä.

– Haluamme kaikin tavoin tukea työn tekemistä ja työssä onnistumista. Näistä tarpeista syntyi We Land – talo, joka on luotu korkealla palvelukulttuurilla ja verkostoitumista tukevalla avoimuudella, kertoo Senior Developer Heikki Alén NCC Property Developmentista.

We Land -talolle suunnitellaan korkeinta BREEAM Outstanding -luokitusta. We Land ei ole pelkästään teknisesti ympäristöä huomioiva, vaan talon käyttäjät kokevat arjen valinnoillaan osallistuvansa ympäristöä kunnioittaviin tekoihin.

Kohteelle haetaan investointipäätös ennen rakentamisen arvioitua aloitusta vuoden 2020 aikana. Ensimmäisen vaiheen, We Land -talon valmistumisen tavoite on vuonna 2022.

www.ncc.fi/weland

Lukuina

Ensimmäinen vaihe We Land, F. A. Fagerholm aukio
Työpaikkoja 2500
Kerrosala 22500 m2
Pyöräpaikkoja 450, osa ladattavia
Autopaikkoja 200, kaikki ladattavia, vuorottaispysäköinti

Toinen vaihe, Neste-jakeluaseman alue
Työpaikkoja 2000
Kerrosala 19000 m2
Pyöräpaikkoja 400, osa ladattavia
Autopaikkoja 200, kaikki ladattavia, vuorottaispysäköinti

Heikki Alén, Senior Developer, NCC Property Developmentp. +358 40 567 6619, heikki.alen@ncc.fi
Teemu Rämö, Head of Sales and Business Development, NCC Property Development, p. +358 40 776 7191, teemu.ramo@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.