NCC rakentaa lisää kerrostaloja Turun Linnanfältissä – Puubyygeli pinotaan valmiista puumoduuleista

NCC rakentaa parhaillaan Turun Linnanfältin alueella sijaitsevalle Fleminginkadulle nousevaa As Oy Turun Puubyygeliä. NCC myi Puubyygelin loppuvuodesta 2019 Ahti Investille sekä sopi samalla kahden puumoduuleista koostuvan kerrostalon rakentamisesta yhtiön tontille.

As Oy Turun Puubyygeli valmistuu syksyllä yhtenä viimeisimmistä uuteen Linnanfältin kaupunginosaan, eli lähes valmiille alueelle. Turun linnan kupeessa sijaitseva Linnanfältin asuinalue on yksi Suomen suurimmista puukerrostalohankkeista.

– On ollut hienoa olla rakentamassa uniikkia puurakentamisaluetta alusta alkaen ja olemme iloisia päästessämme nyt tekemään siellä yhteistyötä Ahti Investin kanssa. Puubyygelin työmaalla on tällä hetkellä käynnissä tilaelementtien asennus, kertoo NCC:n toimialajohtaja Esa Lehmusvuori.

Puubyygeli valmistuu syksyllä 2020 ja taloihin tulee yhteensä 70 kappaletta huoneistoja.

- Turku on vetovoimainen kaupunki ja Linnanfältin puukerrostaloalue on osoittautunut erittäin houkuttelevaksi uusille asukkaille. Suurin osa asunnoista on jo myyty, vain muutamia kaksioita on vapaana, kertoo Ahti Investin toimitusjohtaja Antti Pirinen

Puumoduulit kootaan tehtaalla valmiiksi

Puukerrostalot rakennetaan tilaelementeistä eli moduuleista, joiden lattia, seinät ja sisäkatto ovat asennettu valmiiksi jo tehtaalla. Tilaelementit kuljetetaan rakennuspaikalle ja yhdistetään kokonaisuudeksi.

- Puumoduulien käytön etuna on, että ne pystytään asentamaan hyvin lyhyessä ajassa, jolloin rakentaminen Suomen vaihtelevissa olosuhteissa jää myös lyhyeksi, Lehmusvuori toteaa.

As Oy Turun Puubyygelin rakennus A on nelikerroksinen ja rakennus B kolmikerroksinen. Huoneistotyypit ovat 25,5 - 46 m² yksiöitä ja kaksioita. Lisäksi kokonaisuuteen kuuluu talousrakennus, 15 autopaikkaa tontilla olevasta autokatoksesta sekä 15 autopaikkaa viereisten tonttien KOY Päivänsäde 3:n ja 4:n maanalaisesta pysäköintihallista.

NCC:n Linnanfältin puukerrostalot numeroina:

Ahti Invest:
As Oy Turun Puubyygeli: 2 kerrostaloa, 3-4 kerrosta, yht. 70 asuntoa, valmistuu syksyllä 2020
Kruunuasunnot:
KOY Päivänsäde 4: 2 kerrostaloa, 3-4 kerrosta, yht. 64 asuntoa, valmistuu keväällä 2021
KOY Päivänsäde 3: 2 kerrostaloa, 3-4 kerrosta, yht. 64 asuntoa, valmistuu kesällä 2020
OP-Vuokratuotto:
As Oy Turun Puulinna: 2 kerrostaloa, 3-4 kerrosta, yht. 94 asuntoa, valmistui keväällä 2018

Esa Lehmusvuori, toimialajohtaja, NCC, puh. 050 590 8583, esa.lehmusvuori@ncc.fi

Antti Pirinen, toimitusjohtaja, Ahti Invest, puh. 040 555 3573, antti.pirinen@ahtiinvest.fi

Satu Holm-Jumppanen, mediasuhteet, NCC, puh. 050 305 4718, satu.holm-jumppanen@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2019 oli noin 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 15 500. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.