Nimi julki – Kauppakeskus Saari vahvistaa palveluita Laajasalon kasvualueella

22. marraskuuta avautuvan Laajasalon kauppakeskuksen nimi on valittu. Kauppakeskuksen nimeksi tulee Saari. Noin 8 400 neliömetriä liiketilaa sisältävä kauppakeskus vahvistaa alueen peruspalveluja.

Kauppakeskuksen rakentamisessa paikallisuus ja alueen asukkaiden osallistaminen läpi hankkeen on ollut keskeistä. Tämä näkyy myös nimessä. Kauppakeskus Saari valikoitui NCC:n järjestämän nimikilpailun kolmen suosituimman joukosta, johon kaikkiaan saatiin 91 nimiehdotusta.

NCC:n toteuttama Laajasalon Kauppakeskus Saari avautuu marraskuussa keskeiselle sijainnille Laajasalontien varteen. Noin 30 liiketilaa kattavan kauppakeskuksen suunnittelussa näkyy sujuvuus ja tavoite rakentaa vahva kauppakeskus paikallisille asukkaille.

– Suunnittelun kulmakivenä on ollut helppous. Tässä kauppakeskuksessa on vaivatonta ja helppoa asioida sekä viihtyä. Laajasalolaiset ottavat tämän varmasti omakseen. Löytyyhän keskuksesta vahvat päivittäisen asioinnin palvelut; kaksi päivittäistavarakauppaa, apteekki, Alko ja kirjasto sekä paljon muuta, kertoo hankkeen projektijohtaja Ilkka Mäkelä NCC Property Developmentista.

– Laajasalo on perinteikäs kaupunginosa, joka on uuden kasvun vaiheessa. Pian avautuva kauppakeskus sijoittuu aivan Laajasalon ytimeen Yliskylään, johon alueen palvelut keskittyvät. Sijainti päivittäisen liikennevirran varrelle mahdollistaa kaikille vaivattoman asioinnin normaalin liikkumisen lomassa. Me NIAMissa olemme iloisia, että voimme olla mukana tuomassa Laajasaloon uusia palveluita, jotka vastaavat alueella jo olevaan ja edelleen kasvavaan kysyntään, kertoo Kauppakeskus Saaren tulevan omistajan NIAMin johtaja Markku Strömberg.

www.kauppakeskussaari.fi
www.ncc.fi/laajasalo

Ilkka Mäkelä, projektijohtaja, NCC Property Development Oy, p. 045 352 9446
Markku Strömberg, johtaja, NIAM, p. 050 420 1144

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.