NCC rakentaa Sälinkään koulun ja päiväkodin Mäntsälään

NCC on sopinut Mäntsälän kunnan kanssa Sälinkään koulun ja päiväkodin rakentamisesta. Kyseessä on kokonaisvastuu-urakka, jonka arvo on 9,1 miljoonaa euroa.

NCC rakentaa tilat alakoululle, esiopetukselle sekä päiväkodille. Urakkaan kuuluvat myös koulun ja päiväkodin tarvitsemat ulkoalueet välitunti- ja leikkivarusteineen.

Erikoissuunnittelu käynnistyy välittömästi ja työt työmaalla alkavat helmikuussa 2018. Kohteen on arvioitu valmistuvan keväällä 2019.

Sälinkään koulun tilat suunnitellaan uuden opetussuunnitelman mukaisiksi joustavuuden, muunneltavuuden, mahdollisten erikokoisten opetusryhmien sekä digitaalisten opetusvälineiden käytettävyyden kannalta.

– NCC:lle on kertynyt jo paljon kokemusta uuden opetussuunnitelman mukaisesta koulurakentamisesta ympäri Suomea mm. Espoosta, Tyrnävältä ja Laukaasta. Niillä eväillä saamme varmasti Sälinkään koulustakin erittäin toimivan kokonaisuuden, NCC:n aluejohtaja Veijo Hämäläinen sanoo.

Lisätietoja antavat:
Veijo Hämäläinen, aluejohtaja, NCC, p. 0500 496 632
Laura Saraste-Mäkinen, viestintäjohtaja, NCC, p. 0400 764 148

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.