NCC:ltä asuntoja Ålandsbankenin erikoissijoitusrahastoon

NCC on myynyt yhteensä 38 asuntoa Ålandsbankenin uudelle asuntorahastolle. Asunnot sijaitsevat NCC:n rakenteilla olevissa tai valmistuneissa kohteissa pääkaupunkiseudulla, Jyväskylässä ja Kuopiossa.

Ålandsbanken toi tämän vuoden alussa markkinoille uuden Suomen ensimmäisen ja ainoan erikoissijoitusrahaston, joka sijoittaa vuokra-asuntoihin ympäri Suomen. Kyseessä on kaikkien sijoittajien ulottuvilla oleva vain asuntoihin sijoittava erikoissijoitusrahasto. Rahasto-osuuksia voi merkitä ja lunastaa neljä kertaa vuodessa.

- Olemme erittäin tyytyväisiä alkavaan yhteistyöhön NCC:n kanssa. Tavoitteemme on luoda toimiva ja tiivis yhteistyömalli muutaman ison rakennusyhtiön kanssa. NCC:ltä nyt hankittu asuntosalkku täydentää hyvin rahastoon jo aiemmin hankittua asuntokantaa, kommentoi sijoitusjohtaja Antti Valkama, Ålandsbanken Asset Managementista.
Rahasto on vuoden alusta sopinut yhteensä 488 asunnon hankinnasta, ja rahaston pääomasta noin 70 % on sijoitettu Helsingin työssäkäyntialueelle.

- NCC:llä Asumisen liiketoiminta keskittyy Suomessa kasvukeskuksiin. Tarjoamme suoraan yksityisasiakkaille omistusasuntoja sekä sijoittajakumppaneille tasokkaita vuokra-asuntoja. On hienoa aloittaa yhteistyö uuden, valtakunnallisesti toimivan yhteistyökumppanin kanssa, kertoo maajohtaja Juha Korkiamäki.