NCC toteuttaa kaksi kerrostaloa ICECAPITAL Housing Fund III ky:lle

NCC ja ICECAPITAL Housing Fund III Ky ovat allekirjoittaneet sopimukset yhteensä 67 vapaarahoitteisen vuokra-asunnon rakentamisesta Keravan Heikkilänmäkeen ja Hollolan keskustaan.

Kohteiden rakentaminen alkaa välittömästi ja ne valmistuvat vuoden 2013 aikana. Nyt allekirjoitetut sopimukset ovat NCC:n osalta ensimmäiset ICECAPITAL:in kesällä 2012 perustaman uuden asuntorahaston kanssa ja ne jatkavat NCC:n ja ICECAPITAL:n pitkää yhteistyötä. Yksistään tänä vuonna ICECAPITAL:n hallinnoimille kiinteistöpääomarahastoille valmistuu yli 250 NCC:n rakentamaa asuntoa.

ICECAPITAL REAM Oy:n toimitusjohtaja Wisa Majamaa toteaa, että nyt NCC:n kanssa tehty sopimus toteuttaa ICECAPITAL:n kolmannen Suomeen perustaman asuntoihin sijoittavan kiinteistöpääomarahaston strategian mukaista sijoituspolitiikkaa. ICECAPITAL Housing Fund III Ky:n sijoittajina on yhteensä 23 suomalaista instituutiota ja sijoitusyhtiötä. Kiinteistöpääomarahaston kokonaissijoituskapasiteetti on noin 400 miljoonaa euroa ja sijoituskausi jatkuu kesään 2015 saakka.

- Tämä sopimus on jatke hyvälle yhteistyölle ICECAPITAL kanssa. Olemme rakennuttaneet yhdessä yli 1.000 asuntoa nyt sovitut kohteet mukaan lukien. NCC tulee jatkossakin panostamaan monipuolisesti omistus-, asumisoikeus- ja vuokra-asuntotuotantoon sekä hyviin kumppanuksiin, kommentoi maajohtaja Juha Korkiamäki.

***

ICECAPITAL on riippumaton pohjoismainen konserni, jonka liiketoimintoihin kuuluvat investointipankki, varainhoito sekä pääomarahastot. ICECAPITAL-konsernissa työskentelee noin 60 alan ammattilaista Suomessa, Ruotsissa sekä Tanskassa. ICECAPITAL-konsernin emoyhtiö, ICECAPITAL Pankkiiriliike Oy on perustettu vuonna 1999.