NCC rakentaa Aition Mannerheimintien varteen

Mannerheimintien loppupäähän Helsinkiin on kasvamassa merkittävä toimitilakeskittymä.

NCC on aloittanut uuden NCC Business Parks –kohteen rakentamisen kolmen NCC-talon, Invalidiliiton toimitalon ja Skanskan pääkonttorin väliin. Uusi Aitio Business Park käsittää kaksi toimistotaloa, joiden kokonaislaajuus on 12.000 kerrosneliötä, ja jotka tarjoavat työpisteet n. 600 hengelle ja paikoituksen 200 autolle. Arkkitehtitoimisto Hannu Jaakkolan suunnitteleman Aition ensimmäinen vaihe valmistuu keväällä 2013.

Aitio Business Park tiloineen ja palveluineen edustaa tämän päivän toimitiloja parhaimmillaan. Kohteen energiansäästöön kiinnitetään erityistä huomiota niin rakennus- kuin käyttövaiheenkin aikana. Aitio Business Parkissa tavoitellaan Suomen ensimmäisenä kaupallisena hankkeena BREEAM ympäristösertifikaatin Excellent -tasoa.

Aition rakentaminen on aloitettu maanrakennustöillä. Sitä juhlistettiin tänään Ground Breaking –tilaisuudella Mannerheimintie 113 –sijaitsevalla tontilla.