NCC peruskorjaa Aalto-yliopiston Teknillisen korkeakoulun päärakennusta

Aalto-Yliopistokiinteistöt Oy valitsi NCC Rakennuksen entisen TKK:n päärakennuksen toisen vaiheen peruskorjauksen projektinjohtourakoitsijaksi.

Työn laajuus on lähes 25.000 brm2 ja kohde on määrä luovuttaa maaliskuussa 2013. Urakka käsittää rakennuksen yleisen osan ja maanmittausosaston rakennus- ja talotekniset työt sekä ulkovaipan peruskorjauksen. Suuret luentosalit aulatiloineen ovat opetuskäytössä ja ne peruskorjataan kesäkuukausien aikana.

Koko Otaniemen kampusalue on luokiteltu valtakunnallisesti merkittäväksi kulttuuriympäristöksi. Vuonna 1963 valmistunut TKK:n päärakennus on Alvar Aallon suunnittelema. Peruskorjauksessa noudatetaan suojelukohteelle asetettuja määräyksiä, mikä tarkoittaa saumatonta ja tiivistä yhteistyötä Museoviraston ja Alvar Aalto -Säätiön kanssa.