NCC myi toimistotalo Hehkun saksalaiselle sijoittajalle Vantaan Aviapoliksessa

NCC Property Development Oy on myynyt Kiinteistö Oy Plaza Business Park Hehkun toimistotalon saksalaiselle Union Investment Real Estate GmbH:lle.

Kauppahinta on yli 20 milj. euroa ja sen positiivinen tulosvaikutus kohdistuu vuoden 2011 neljännelle kvartaalille.

Hehku on Plaza Business Parkin viidestä toimistorakennuksesta toinen. Se valmistuu joulukuussa 2011. Hehku-toimistotalon kauppaan sisältyy 137 autopaikkaa. Vuokrattavaa pinta-alaa on noin 5.600 neliötä, josta on vuokrattu jo yli puolet. Vuokrasopimuksen ovat allekirjoittaneet mm. Glamox Luxo Lightning Oy ja Albany International Oy. NCC jatkaa tilojen vuokraustoimintaa.

Keväällä 2011 valmistunut Plaza Business Parkin Pilke-rakennus oli Suomen ensimmäinen rekisteröity Breeam-ympäristösertifioitava hanke. Koko Business Parkissa tavoitellaan Very Good -luokkaa. Lisäksi hanke täyttää A-energialuokan sekä EU:n Green Building -vaatimukset.

– Olemme tyytyväisiä alueen pysyvään vetovoimaan ja sijoittajan kiinnostukseen. Plazan ensimmäinen rakennus, Pilke, myytiin myös Union Investment Real Estate GmbH:lle. Kolmannen toimistotalon, Loisteen, rakennustyöt on juuri aloitettu ja kysyntää vuokramarkkinoilla tuntuu olevan, yksikön johtaja Kimmo Alaharju toteaa.

Kokonaisuudessaan Plaza Business Park koostuu viidestä vaiheittain rakennettavasta talosta. Toimitilaa valmistuu yhteensä n. 31.000 kerrosneliötä. Plaza tarjoaa työtilat noin 1.500 henkilölle. Autopaikkoja on noin 600. Hankkeen arkkitehtisuunnittelusta vastaa Forma-Futura Oy.