NCC myi Plaza Business Parkin Loiste-talon OP-Pohjola-ryhmän vakuutusyhtiöille

NCC Property Development on myynyt Vantaan Aviapoliksessa sijaitsevan Plaza Business Parkin kolmannen talon, Loisteen, OP-Pohjola-ryhmän vakuutusyhtiöille. Plaza Loisteen kauppahinta on n. 24 miljoonaa euroa ja sen tulosvaikutus kohdistuu vuoden 2013 ensimmäiseen kvartaaliin.

Plaza Business Park Loiste on valmistunut joulukuussa 2012. Loisteessa on vuokrattavaa toimisto- ja palvelutilaa n. 6.800 m2 sekä pysäköintioikeudet 181 autolle. Toimitilojen vuokrausaste on 93 prosenttia. NCC vastaa loppujen, vapaana olevien tilojen vuokrauksesta.
- Plazassa olemme ottaneet ympäristöasiat huolellisesti huomioon, joten on hienoa, että saamme sijoittajakumppanin, joka arvostaa panostuksiamme kestävään kehitykseen, NCC Property Developmentin toimitusjohtaja Tero Estovirta kertoo.
- Sijainti, vuokralaiset ja kohteen tekninen nykyaikaisuus tekevät Loisteesta hyvän täydentävän sijoituksen vakuutusyhtiöidemme kiinteistösalkkuun, Pohjola Kiinteistösijoituksen toimitusjohtaja Markku Mäkiaho toteaa.

Plaza Business Parkin kokonaislaajuus on 31.000 kerrosneliötä ja sen viisi toimitaloa rakennetaan vaiheittain. Kaksi ensimmäistä taloa valmistuivat vuonna 2011. Kahden viimeisen talon rakennustyöt ovat parhaillaan käynnissä ja ne valmistuvat tänä vuonna. Työpisteitä Plaza Business Parkiin tulee n. 1500 hengelle. Aviapoliksen alueelle NCC on kehittänyt jo 13 toimistotaloa.
- Aviapoliksen alue on tutkimusten mukaan yksi pääkaupunkiseudun vetovoimai-simmista työpaikka-alueista, joten jatkossakin tulemme keskittämään toimistorakentamista Aviapolikseen, Tero Estovirta toteaa. Asiakkaat arvostavat hyvää liikenteellistä sijaintia, lentoaseman läheisyyttä sekä lähialueen kaupallisia palveluita.

Kaikki NCC:n uudet toimitalot suunnitellaan täyttämään BREEAM-ympäristöluokituksen vaativan Very Good -tason. Vuonna 2012 valmistunut Plaza Pilke oli Suomen ensimmäinen BREEAM Very Good -sertifioitu toimitalo.