NCC myi Alberga Business Parkin B-talon UIR:lle

NCC Property Development on myynyt Alberga Business Parkin toisen toimitalon saksalaiselle Union Investment Real Estate GmbH:lle. Alberga B:n kauppahinta on n. 22,5 miljoonaa euroa ja sen tulosvaikutus kohdistuu vuoden 2012 kolmanteen kvartaaliin.

Rakenteilla oleva Alberga Business Parkin B-talo valmistuu 30.9.2012. Albergan toisessa vaiheessa on vuokrattavaa tilaa n. 5.600 m2 sekä pysäköintioikeudet 196 autolle. Toimitilojen vuokrausaste on 65 prosenttia. NCC vastaa loppujen, vapaana olevien tilojen vuokrauksesta.

NCC:n ja Union Investment Real Estaten (UIR) yhteistyö Suomessa on ollut pitkäaikaista. UIR omistaa vuonna 2011 valmistuneet Alberga Business Parkin A-talon sekä Vantaan Plaza Business Parkin kolmannen vaiheen kaksi ensimmäistä taloa.

Alberga Business Parkin kokonaislaajuus on 34.000 kerrosneliötä ja sen viisi toimitaloa rakennetaan vaiheittain. Kolmannen C-talon rakennustyöt ovat myös parhaillaan käynnissä. Työpisteitä arkkitehtitoimisto Brunow & Maunulan suunnittelemaan Business Parkiin tulee lähes 2.000 ja autopaikkoja n. 700 kappaletta.

Alberga Business Park suunnitellaan täyttämään BREEAM-ympäristöluokituksen tason Very Good.

- Alberga Business Park on kiinnostava kohde. Vuokrausta helpottaa hyvä liikenteellinen sijainti Leppävaaran aseman ja Kehä ykkösen vieressä. Asiakkaat arvostavat myös kauppakeskus Sellon palveluja sekä panostuksia sisustussuunnitteluun ja tilojen joustavuuteen, NCC Property Developmentin yksikön johtaja Kimmo Alaharju kertoo.