• Näkymä Uudeltakadulta Heinäpäästä päin

LähiTapiola osti NCC:ltä Oulun Uusikatu 72:n osakekannan – rakennustyöt alkamassa

LähiTapiola on ostanut NCC:ltä Kiinteistö Oy Oulun Uusikatu 72:n koko osakekannan. Oston tekivät paikallinen alueyhtiö LähiTapiola Pohjoinen sekä LähiTapiola Keskinäinen Vakuutusyhtiö yhdessä.

Oulun keskustassa sijaitsevalle Uusikadun tontille rakennetaan kerrosalaltaan noin 5 000 neliömetrin kuusikerroksinen uudisrakennus. Asuntoja kerrostaloon valmistuu yhteensä 81. Pohjakerrokseen sijoitetaan lisäksi 480 neliömetrin liiketila. Kellarikerrokseen rakennetaan aputilat sekä paikoitustilaa 47 autolle.

- Investoiminen juuri Pohjoisen alueelle on meille ensiarvoisen tärkeää, ja haluamme olla vahvasti mukana alueen kehittämisessä. Paikallisena asiakkaidemme omistamana yhtiönä tavoitteemme on turvata Oulun sekä koko maakunnan elinvoimaisuutta, kertoo LähiTapiola Pohjoisen toimitusjohtaja Veli Rajakangas.

- Olemme iloisia yhteistyöstä LähiTapiolan kanssa ja että asiantunteva hankekehityksemme tuottaa hedelmää, sanoo NCC:n Oulun aluejohtaja Timo Eskola.

Kerrostalohankkeen valmistelu on käynnissä, ja kohteen varsinaiset rakennustyöt alkavat syyskuun 2016 aikana. Hanke valmistuu tammikuussa 2018.

Lisätiedot:
Jussi Roine kiinteistöpäällikkö, LähiTapiola Kiinteistövarainhoito p. 0400 680 116
Veli Rajakangas toimitusjohtaja, LähiTapiola Pohjoinen p. 050 4081406
Timo Eskola aluejohtaja, NCC Building p. 050 4320058