Järvenpään Kotisiiloa käynnistellään – asukkaat mukaan suunnitteluun

Järvenpään mylly on purettu. NCC rakentaa sen tilalle vanhoja siiloja mukailevan asuintalon, joka nousee jopa 12 kerroksen korkeuteen.

Myöhemmin Kotisiiloksi nimetyn talon kylkeen nousee toinen asuintalo vanhan myllyn mukaisesti. Ennen asuntosuunnitelmien lukkoon lyömistä NCC kartoitti potentiaalisten asukkaiden näkemyksiä ja toiveita verkkokyselyn avulla.

- Kiinnostusta tuntuivat herättävän huoneistojen kaarevat seinät sekä erikoisemmatkin ratkaisut kuten tilavat parvet. Asunnoista suositummiksi nousivat kolmiot, joskin myös kaksioita ja neljän huoneen huoneistoja toivottiin. Vastaajat arvostavat selkeitä ja helposti kalustettavia pohjaratkaisuja sekä tasokkaita pintamateriaaleja. Palaute on arvokasta, koska haluamme suunnittelussa huomioida tulevien asukkaiden toiveita, NCC:n projektipäällikkö Sonja Laaksonen kertoo ja kiittää kyselyyn osallistuneita aktiivisuudesta.

Yleinen toive oli saada runsaasti säilytystilaa. Noin puolet vastaajista toivoi asuntoon omaa saunaa, osa taas haluaisi vaihtaa saunan tilalle vaatehuoneen. Yhteistiloista ihmisiä kiinnostaa erityisesti miellyttävä porrashuone sekä parkkihalli, jonne pääsee suoraan hissillä kotiovelta. Myös energiatehokkuutta pidetään erittäin tärkeänä.